Morgan je britský výrobca áut, ktoré už roky vyzerajú takmer rovnako. Ale teraz prichádza s novinkou. Je ňou Plus Six. A znova vyzerá rovnako. Vyzerá ako staré auto, ale nie je to úplne tak.
Nový starý Morgan využíva novú platformu CX-Generation z hliníka. Jasné, niektoré časti sú stále z dreva, ale to je akýsi podpis tohto výrobcu áut. Dôležité je, že je až o 100 kilogramov ľahšia ako bola doteraz. A tiež umožňuje použiť motor, ktorý spĺňa európske emisné normy.
Lenže motor Morgan vyvíjať nemôže, to by boli autá naozaj nechutne drahé. Ani predtým nevyvíjal, len kupoval. Teraz však do hry vstúpil iný producent agregátov. Morgan bude mať trojlitrový radový šesťvalec B58, ktorý používa BMW Z4 M40i a Toyota Supra. Tadá, motor od BMW bude v najľahšej karosérii, do ktorej sa vôbec kedy montoval. Celý Morgan Plus Six váži 1 075 kilogramov.
Nízka hmotnosť, výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 500 Nm robia z Plus Six najdynamickejší Morgan v histórii. A to nie sú naše slová, ale slová samotného výrobcu. Na stovke je za 4,2 sekundy a maximálne vyvinie 267 kilometrov za hodinu. Veľmi pekné hodnoty.
BMW sa dá nájsť aj vnútri. Volič prevodovky, tiež ZF s ôsmimi stupňami, ktorú má aj BMW, do interiéru fakt nesedí vizuálne, treba mu asi iné čalúnenie a drevené výplne. Vraj má byť aj manuál, otázne je, že kedy. S automatom bude stáť Plus Six 90-tisíc eur. S rovnakým motorom je aj BMW Z4 M40i, ktoré stojí 65 188 eur. Supra zase 69 990 eur. Ale ani jedna z ostatných aplikácií nemá tak nízku hmotnosť.