Subaru začína s hybridmi, prvými sú XV a nový Forester

Subaru predstavilo nový Forester. A to nie je len o zväčšení rozmerov. Aj keď celková šírka vzrástla o 20 milimetrov, rázvor o 30 a vzadu pasažierom pribudlo, v pozdĺžnom smere 33 milimetrov. Nový Forester utiahne až 1890 kilogramov na ťažnom zariadení a zmeny vidno aj na samotnom zjave auta.

Ale pre automobilku je najdôležitejším prvkom nový systém e-Boxer. Ten sa okrem Foresteru objaví aj v XV. Je to mild hybrid (poznámka autora: nenávidím písanie slova mild, vždy mi tam skočí F miesto D). Spaľovací motor spolupracuje s malou batériou a elektromotorom.

Nový systém je založený na benzínovom dvojlitri s klasickým usporiadaním s protibežnými piestami. Je umiestnený bližšie k stredu auta, čím zlepšuje pomer rozloženia hmotnosti medzi nápravy. Spojenie s CVT Lineartronic neprekvapí.

V režime elektrického vozidla zvládne Forester prejsť, ak je dostatočne nabitý, vzdialenosť 1,6 kilometra až do rýchlosti 40 kilometrov za hodinu. To nie sú oslnivé výsledky, ale výhoda tkvie v niečom inom. V mestskej premávke elektromotor pomáha pri rozbehu, čím dokáže ušetriť až 11 percent paliva oproti bežnému dvojlitru bez elektromotora.

Nový Forester bude mať, samozrejme, systém EyeSight, ale pribudne systém monitorovania vodiča. Celkom prekvapí rozpoznávanie tváre, ktoré nielen monitoruje únavu, ale aj dokáže nastaviť vozidlo podľa konkrétneho kusu človeka.