Morgan postavil nový Supersport, je na vrchu portfólia

Značka Morgan je veľmi špecifická. Ešte donedávna vyrábala autá s dreveným rámom, ale už prešla na hliník. A má jeden z najdokonalejších konfigurátorov, ktoré sú aktuálne dostupné. Teraz do neho pribudne určite aj nový model Supersport, ktorý sa stavia rovno na vrchol ponuky všetkých vozidiel britskej značky.

Supersport je postavený teda na platforme s hliníkovou konštrukciou, ktorá už bola použitá na model Midsummer. Ten sa stal jedinečným kvôli svojmu vzhľadu, ale tiež kvôli faktu, že vzniklo len 50 kusov. Novinka obmedzená nebude a Supersport sa stane kráľom ponuky. Práve hliníkové podvozkové plošiny umožňujú dosiahnuť o 10 % väčšiu tuhosť karosérie ako klasické prevedenie. To stále nie je všetko.

Ak si zvolíte karbónovú strechu, tak vám tuhosť karosérie stúpne ešte o ďalších 10 %. Toto auto má dve prevedenia, jedným je klasická karoséria s plátenou strechou, ktorá vyzerá priam dokonale, alebo si môžete zvoliť práve túto pevnejšiu verziu, ale budete mať aj masívne zadné okno zlepšujúce výhľad. Toto okno je väčšie ako majú niektoré autá vpredu.

Tvary sú stále príbuzné štandardným modelom, Morgan Supersport vychádza z tradičných hodnôt a tradičná je aj zadná časť s kačacou tvárou vlastne. Kufor je malý, ale je, čo je dôležité. No a čo je fajn vedieť o aute ďalších atribútov? Určite to, že priestor pre dvojicu pasažierov je znova v znamení štandardných hodnôt automobilky Morgan.

Morgan Supersport

Aj Supersport má na výber lakovanú prístrojovú dosku s kruhovými ukazovateľmi a iba jediným displejom v strede pred vodičom. Vnútri sú aj normálne tlačidlá, prepínač, ale tiež aj štandardný volant, a celkom neštandardná radiaca páka. Z úplne inej automobilky. Určite spoznávate páku BMW spred niekoľkých rokov.

Prečo je to tak? Prečo má Morgan Supersport radiacu páku z BMW? Jednoducho preto, že BMW dodáva pohon. Dodáva osemstupňovú automatickú prevodovku, ale hlavne dodáva motor B58 s objemom 3 litre a šiestimi valcami umiestnenými v rade za sebou. Tento motor dosahuje výkon 250 kW (340 k) a maximálny krútiaci moment sa dostáva na 500 Nm.

S hmotnosťou auta 1 250 kg, z čoho 21 kg váži karbónový hardtop, dokáže vyčarovať zrýchlenie na stovku za 3,9 sekundy. Maximálna rýchlosť bude 265 km/h a smutná správa v tomto je, že manuálna prevodovka pre Supersport dostupná nebude. A pritom každý vie, že BMW ju v ponuke má. Veď vyrába BMW M2 a M3 s manuálom!

Morgan bude mať v ponuke aj položku nazvanú Dynamic Handling Pack, ktorá pridá špeciálne tlmiče Nitron a pridá aj samosvorný diferenciál. Pre Supersport bude práve tento balík nutnosťou. Určite nebude žiadnou záťažou z pohľadu financií, lebo už samotné auto si automobilka ocenila na 85 000 britských libier v prípade, že si ho budete kupovať domácom britskom prostredí. A teda aj v prípade, že beriete do rovnice cenu bez dane.

Morganu model Supersport vyšiel. Ale aj tak by som zostal pri Morgan Plus 4 štvorvalcom, tiež od BMW avšak s možnosťou manuálnej prevodovky, ale hmotnosť a jazdné vlastnosti bez zásadnejších regulácii by za to stáli aj so slabším agregátom. No a aby to bolo všetko kompletné, tak by bolo treba povedať, že Supersport prišiel do ponuky a Plus 6 z nej odišiel.