Nie je to tak dávno, čo som bol fascinovaný jazdou v Mercedese SL. Je to auto, ktoré dokáže ponúknuť, aj napriek vysokej hmotnosti, brutálne jazdecké zážitky. Nie je sa čomu čudovať, lebo divízia AMG ho vyvíjala úplne samostatne s novou platformou a od začiatku. A čo s platformou, nechať ju len pre jeden model? AMG predstavilo nový model AMG GT, ktorý využíva veľa podobných riešení a interiér dokonca rovnaký. Takmer.
Vraj, čo sa dá spozorovať na AMG GT je, že už to nie je štýl muscle car, napríklad Corvette do siedmej generácie, ale je to skôr klasickejšie kúpe. Rozdiely vidno vďaka inak rozloženému pomeru kabíny a motorového priestoru.
Iné rozmiestnenie prvkov prinieslo aj iné rozloženie interiéru. Predná časť je priamo z SL, len sa nedá naklápať displej, zadná časť je iná. Nie je tu iba batožinový priestor, ale sú tu aj dve núdzové sedadlá. Toto auto je totiž dva + dva. Zadné sedadlá sa pritom dajú sklápať, ak by ste potrebovali viac miesta na batožinu. Reálneho dospelého dozadu určite neumiestnite, aspoň nie tak, aby bol v pohodlí, ale núdzovo sa odviezť dokáže.
Na začiatok Mercedes, teda vlastne AMG, ponúkne výhradne štvorlitrové osemvalce. Základný bude označený AMG 55 a prinesie výkon 350 kW (476 k) a krútiaci moment 700 Nm. Tieto parametre budú stačiť na zrýchlenie na stovku za 3,9 sekundy a maximálnu rýchlosť 295 km/h.
Vrcholná alternatíva už tradične prinesie označenie AMG GT 63 a výkon sa dostane na 430 kW (585 k), pričom krútiaci moment bude mať hodnotu 800 Nm. Na stovku sa dostane táto verzia za 3,2 sekundy a maximálne bude uháňať 315 km/h. Obe tieto alternatívy budú mať štandardne 9-stupňovú automatickú prevodovku a pohon všetkých štyroch kolies 4Matic+ s možnosťou odpojenia prednej nápravy.
Štandardom pre obe verzie budú brzdy s priemerom kotúčov 390 mm vpredu, ale v priebehu budúceho roka sa objaví aj niečo ďalšie. Na výber bude, za príplatok, brzdová sústava s priemerom 420 mm s keramickými komponentami. Pre všetky verzie však bude štandardom natáčanie zadnej nápravy, ale aj aktívny systém úchytov motora zlepšujúci podanie výkonu. Podvozok využije hydraulický systém vyrovnávania náklonov spolupracujúci s adaptívnymi tlmičmi. Doplnok príde vo forme zdvíhania prednej časti pri prejazde nerovnosti na ceste.
Tento recept je akýsi povedomý. Veď veľmi podobné atribúty ukazuje aj jeden z konkurentov. Porsche 911 ma tiež dve verzie, ktoré by mohli byť priamo proti novému AMG GT. Pre slabšie AMG GT 55 to je Porsche 911 Carrera 4 GTS a pre výkonnejšie AMG GT 63 by mohol byť protipólom model Porsche 911 Turbo. Konkurent pre 911 Turbo S určite príde tiež. V letmom porovnaní má Porsche nevýhodu kvôli absencií variabilného pohonu všetkých 4 kolies, ktorý by mohol auto premeniť na zadokolku.