Maserati je automobilka, ktorá už dlhodobejšie bojuje s priazňou zákazníkov. Veď na Slovensku už nemá ani vlastný showroom, keďže jediný, ktorý bol v bratislavskom Lamači, už je zrušený. Možno by ho ale zachránil nový model Grecale. Ten doplní aj SUVčkovú ponuku a bude menšou alternatívou ku Levante.
Talianska automobilka tento model predstavila ako priameho konkurenta Porsche Macan. Bude podobne veľký a bude ponúkať rôzne výbavové stupne, od ktorých bude závisieť aj výkon. Budú to, od najslabšieho po najvýkonnejší GT, Modena a Trofeo. Samotné meno modelu Grecale pochádza z pomenovania stredomorského vetra, ktorý vanie na severovýchode. Na výber bude, okrem klasických spaľovacích agregátov, aj elektrická verzia Grecale Folgore. Električky prídu rok po uvedení benzínových motorov.
Veľmi dobrou správou je, že Maserati neskĺzlo ku zmenšeniu modelu Levante a Grecale je naozaj samostatným modelom. A práve Porsche Macan je najbližším konkurentom a možno aj trochu inšpiráciou pre tento automobil. Veď sa pozrite na tie predné svetlá.
Koho zaujímajú základné motory? Tým najvýkonnejším a vrcholným bude Trofeo a trojliter V6, ktorý Grecale zdedí po MC20. Tiež bude mať dve turbá a celkový výkon sa dostane na 390 kW (530 k). Krútiaci moment bude vrcholiť hodnotu 620 Nm. Na stovku sa s týmto ústrojenstvom dostane Grecale Trofeo za 3,8 sekundy, čomu pomôže nielen rýchla automatická prevodovka ZF s ôsmimi prevodovými stupňami, ale aj pohon všetkých štyroch kolies. Tento menší SUV model automobilky bude mať na zadnej náprave elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál.
Je jasné, že ponuka nemôže byť len o 500-koňovom monštre. Ako alternatíva príde dvojlitrový turbomotor s mild-hybridnou technológiou. So základnou výbavou GT bude mať výkon 221 kW (300 k) a krútiaci moment 450 Nm. Výbava Modena bude mať zase 242 kW (330 k), ale krútiaci moment bude ten istý. Trošku výkonnejší štvorvalec bude zvládať zrýchlenie na stovku za 5,3 sekundy čo je o 0,3 sekundy menej ako úplný základ GT.
Maserati do modelové radu Grecale pridá aj verziu s názvom Folgore. Tá bude výlučne elektrická a bude mať špeciálnu farbu. Sivú. Batéria so 400-voltovým napätím bude mať kapacitu 105 kh. Zaujímavé je, že krútiaci moment elektrických motorov bude až 800 Nm.
Tento model bude stále veľkým vozidlom, ktoré ponúkne aj veľa vnútorného priestoru. Na dĺžku má predsa 4,846 metra a šírka 1,979 metra tiež nepatrí medzi malé rozmery. Kým základná verzia GT bude mať rozchod kolies 1 948 mm, Modena a Trofeo pridajú ďalších 34. Všetky verzie budú mať rázvor 2,9 metra.
Interiér Grecale vyzerá omnoho modernejšie ako ten v Levante. Na ovládanie všetkého slúžia nové displeje, dvojica je na stredovom paneli, kde suplujú nielen tlačidlá informačno-zábavného systému, ale aj klimatizačné tlačidlá. Ďalší displej je pred vodičom. A ďalší displej je tiež pred vodičom, ale ten premieta svoje informácie na čelné sklo, je to head-up displej. O cene je ešte príliš skoro hovoriť, ale určite bude podobná tej, s ktorou sa predvádzajú najväčší konkurenti. Vlastne, hlavne jeden konkrétny zu Stuttgartu.