Koncoročné výsledky? Na tie je ešte priskoro. Teambuilding? Zabudnite, chlast netreba, teda teraz. Manažérom nedá spávať niečo iné. A nie sú to asistentky variace kávu. Je to nový Passat. Generačná obmena na ôsmu generáciu konečne dorazila aj na slovenský trh.
Nové tvary sú akousi evolúciou tých predchádzajúcich. Už od začiatku bude v ponuke aj sedan aj kombi. A keďže CC je už samostatný model, tak nad ním netreba rozmýšľať. Naviac, nový Passat sedan je výrazne dynamickejší ako predchodca, takže bude brať zákazníkov aj CC.
Novú, ôsmu generáciu bude poháňať buď jeden z agregátov TSI, alebo TDI. Benzínové TSI začínajú na 92 kW (125 k) a končia pri hodnote 206 kW (280 k). Zaujímavý je agregát TSI s objemom 1,4 litra a vypínaním valcov ACT, čo umožnilo dosiahnuť kombinovanú spotrebu 4,9 litra na sto kilometrov. Najvýkonnejší 2,0 TSI má určitú príbuznosť s Golfom R a nahradí aj starší agregát 3,6 V6.
Naftové spektrum začne motorom 1,6 TDI s výkonom 88 kW (120 k) a skončí pri 2,0 Bi-Turbo TDI s 176 kW (240 k). Najvýkonnejší naftový aj benzínový agregát využije pohon všetkých kolies 4Motion a automatickú prevodovku DSG so šiestimi stupňami pre benzín a siedmimi pre naftu.
A teraz to hlavné, základná verzia Passatu 1,4 TSI s výbavou Trendline bude dostupná za 20 610 eur ako sedan a za 22 070 ako kombi. Najdrahší bude Highline s motorom 2,0 Bi-Turbo TDI za 40 470 eur. Medzigeneračne sa napriek zlepšeniu výbavy podarilo Volkswagenu stlačiť cenu o 820 eur pri sedane a o 900 eur pri kombi. Viac informácií o cenách už určite počas nočného spracúvania ponúk manažéri našli na stránke Volkswagenu.