IS je ten model Lexusu, ktorý medzi prémiovými modelmi v triede útočí na Mercedes triedy C a BMW radu 3. Má síce, u nás, iba jeden druh pohonu, ale dobieha to naozaj ostrými tvarmi a celkovou inakosťou. Aktuálne predvádza modernizované atribúty.
Predok inovovaného modelu si nechal veľkú masku s charakteristickým tvarom, ale pridal akýsi 3D efekt a novú mriežku. Pre F-Sport bude naviac trochu zatmavená. Svetlá už nebudú mať tak zložitý dizajn s logom Nike a budú väčšie. V ponuke budú aj adaptívne LEDky. Zadok tiež predvádza nové svetlá s prepojením svetelným pásom. Takto ostro rezané auto vyzerá fakt dobre.
Novinky sa dostali aj do interiéru. Ale ten nie je až tak dychberúci ako zovňajšok. Vlastne sa až príliš podobá na pôvodnú verziu. Má dotykový panel, na ovládanie informačno-zábavného systému a Lexus aj na fotkách prezentuje možnosť pripojiť mobil cez Apple CarPlay. Dostupné je tiež Android Auto a Amazon Alexa.
V základe bude 8-palcový dotykový displej, ale s možnosťou ovládania cez dotykovú plochu za radiacou pákou. Vo vyšších stupňoch výbavy bude alternatíva s 10,3-palcovou uhlopriečkou. Vynovený model ponúkne aj nové asistenčné systémy sústredené do súboru Lexus Safety System+ 2.5. Obsahuje automatické núdzové brzdenie s detekciou cyklistov a chodcov, varovanie pred kolíziou a pár ďalších. Balík naviac pre vyššie stupne výbavy zase ponúkne adaptívny tempomat, čítanie značiek, ale aj držanie v strede pruhu.
No a teraz motory. Teda motor. A bol by keby sa auto dostalo k nám. Ak by sa tak náhodou stalo a IS by namoniec bolo aj na našom tehu, tak sa na ňom nič meniť nebude. Ale je veľká pravdepodobnosť, že IS ostane mimo Európu. IS300h by malo klasicky hybrid s výkonom 160 kW (218 k). Je to super vozenie, veď sme ho skúsili v RAV4 a Camry, ale aj ES300h. Samotné benzínové motory bez elektrických doplnkov budú fungovať v pohode napríklad v USA. Najzaujímavejší bude IS350 AWD s výkonom 230 kW (313 k) a osemstupňovým automatom.