Láska na prvý pohľad? To je subjektívne. Takisto ako celková krása auta. A ako ho vnímame my? Je naozaj veľmi pekné. Trochu viac elegantné ako Ford Fiesta, trochu celistvejšie ako Škoda Fabia.
A hneď jedna správa, ktorá nepoteší určitú časť potenciálnych kupcov. Auto bude iba päťdverové. Zase, zadné kľučky sú schované v ráme okna, takže to evokuje trojdverový model. A koniec-koncov, práve päťdverová verzia predchádzajúcej generácie predstavovala až enormných 95 percent predajov modelu. Na jar k hatchbacku pribudne aj športovo založená, päťverová verzia RS a tiež päťdverové kombi.
V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa pomenili rozmery. Do dĺžky narástla karoséria o 35 milimetrov a šírka tiež zaznamenala prírastok, presne 24 milimetrov. Naopak celková výška klesla o 47 milimetrov. Výsledné rozmery teda sú, dĺžka 4062 milimetrov, šírka 1731 milimetrov a výška 1448 milimetrov.
Okrem schovaných zadných kľučiek zaujme zboku výrazný prelis na dverách s ochrannou lištou v spodnej časti. To však bude sekundárne, nové Clio, štvrtá generácia ponúkne viacero zaujímavých farieb. Bežná ponuka, ktorú má každá automobilka, čiže monochromatické, biela, šedá, strieborná a čierna bude doplnená o viac kričiace, žltú Éclair, červenú Flame, hnedú Ardent a, podľa nás najkrajšiu, modrú France.
Farba je odjakživa, teda od Fordu model T, klasickou formou personalizácie auta. Aspoň čiastočnej. Clio naviac ponúkne 5 rôznych dekorov, 3 grafiky strechy, 4 druhy diskov, 7 interiérových balíčkov a 4 prostredia interéru. Takže, ak budete mať šťastnú ruku, alebo dostatok vkusu/nevkusu, vaše auto môže byť jedinečné.
Novinka s diamantom v znaku bude využívať aj nové technológie. Svetovú premiéru v ňom zažil systém Renault Bass Reflex. Veľmi jednoduchá inovácia s rúrou od reproduktorou ktorá podporuje hlboké tóny. Reproduktor má teda zvuk, akoby vychádzal z objemu 30 litrov.
Inovácia sa dotkla aj piatych dverí. Ako? Sú plastové! Žiaden kov, žiadne ľahké zliatiny, plast. Zníženie hmotnosti je len takýmto detailom skoro 3 kilá. Celkovo Clio medzigeneračne zhodilo 100 kilogramov.
Naspäť do interiéru. Inovácie pokračujú multimediálnym systémom Media Nav využívajúci 7 palcový LCD displej s dotykovým rozhraním. Navigácia s mapami Navteq, Bluetooth a samozrejme prehrávanie MP3 aj z USB. A v neposlednom rade možnosť sťahovania rôznych aplikácií. Za všetky treba spomenúť R-Audio. Aplikácia pôšťa syntetizovaný zvuk iného auta cez reproduktory, napríklad ako Clio RS Cup.
Nový bude aj systém predaja. Partneri Renaultu budú mať zónu dedikovanú pre Clio IV, ohraničenú a zvýraznenú. Predajca nevyštartuje s tonou papierov, ale s iPadom so špeciálnou appkou na konfiguráciu auta. Inovatívne!
Okrem základného benzínového 1,2 16V s 55 kW (75 k) prídu pod kapotu aj novinky. Po vzore modrého oválu bude mať aj Clio trojvalec TCe 90. Objem 899 centimetrov kubických a turbo k tomu ponúkne 66 kW (90 k) a 135 Nm.
Zatiaľ najsilnejšiu alternatívu bude predstavovať Clio TCe 120, so 1,2 litrovým štvorvalcovým turbomotorom dosahujúcim 88 kW (120 k) a 190 Nm. Príde až v prvej polovici budúceho roka.
Úpravami pre nové auto prešiel aj 1,5 litrový naftový motor dCi s rovnakým výkonom ako trojvalcový TCe 90. Výkon 66 kW (90 k) a krútiaci moment 220 Nm znamenajú spotrebu 3,6 litra na sto kilometrov. Slabšia verzia dCi 75 má priškrtený výkon na 55 kW (75 k) spojený so znížením krútiaceho momentu na 200 Nm. Spotreba je rovnaká ako pri výkonnejšej verzii.
Nový Renault Clio štvrtej generácie má veľkú šancu na zmenu pomerov v segmente B. Tak šup, šup k predajcom zistiť, či to u vás bude láska na prvý pohľad!
Ceny nového Clia:
Motor/výbava |
Authentique |
Expression |
Dynamique |
1,2 16V |
9 190 € |
10 390 € |
10 990 € |
0,9 Tce |
11 590 € |
12 190 € |
|
1,5 dCi 75 |
11 590 € |
12 790 € |
13 390 € |
1,5 dCi 90 |
13 990 € |
14 590 € |