Lamborghini po polovici životného cyklu kráľovského modelu Aventador ukázal verziu S. V prvom rade sa od predfaceliftového Aventadoru odlišuje aerodynamickým balíkom, ktorý nedokáže zamaskovať príbuznosť s modelom SV.
Sko vyzerá agresívnejšie ako doteraz a nové prvky na prednom nárazníku vraj zlepšujú prítlak. Rovnaká inšpirácia sa prejavuje aj vzadu. Difúzor nielen, že reguluje vztlak, ale zlepšuje obtekanie vzduchu. V strede nárazníka ústia tri koncovky výfuku. Ten zhodil až 20 percent hmotnosti pri porovnaní s, ehm, doteraz bežným, Aventadorom. Zadné aktívne krídlo má tri polohy závisiace od rýchlosti auta a nastavení celého systému.
Aventador S vďaka zmene dizajnu získal až o 130 percent väčší prítlak na prednú nápravu, kým vzadu pribudlo, tiež nezanedbateľných, 50 percent, ak je krídlo v optimálnej pozícii. V prípade nastavenia sa dokáže dostať až na plus 400 percent.
Inovovaná verzia má označenie LP740-4. Pohon všetkých kolies je jasný každému, ale dôležité je to prvé číslo. Motoru pribudlo 29 kW (40 k) a teraz má celkovo 544 kW (740 k) a 690 Nm. Vďaka ďalším vylepšeniam motora sa podarilo dvihnúť maximálne otáčky z 8350 na 8500. S upraveným motorom sa stovka stáva záležitosťou 2,9 sekundy a maximum je na úrovni 350 km/h.
Aventador S bude prvým Lambom s riadenými všetkými štyrmi kolesami. Systém má zlepšiť manévrovateľnosť v nízkych rýchlostiach a stabilitu v tých vyšších. Novinkou sú tiež aj pneumatiky Pirelli P Zero s lepšou trakciou a brzdením. Brzdenie je celkovo zaujímavou akciou. Keramické brzdy dokážu kupé zastaviť zo stokilometrovej rýchlosti na dráhe s dĺžkou 31 metrov.
Vnútri Aventador S prezentuje nový displej pred vodičom s rôznymi zobrazeniami závisiacimi od zvoleného jazdného režimu. Režimy majú názvy Strada, Sport, Corsa a po novom aj Ego. V základe je podpora Apple CarPlay a za príplatok môže byť v aute aj telemetria.
V Európe bude Aventador S LP740-4 stáť 281 555 eur.