Lada 4×4 sa konečne posunula do deväťdesiatych rokov!

Nedávame výkričníky do nadpisov. Ale keď je na dennom poriadku taká brutálna inovácia, tak sa inak ani nedá. Lada 4×4 ponúkne to, čo doteraz nemala a spríjemní tak pobyt v kabíne. Ale poďme postupne. Niva bola v ponuke už od roku 1977, pričom základný tvar sa nezmenil ani raz. Zadok je trochu iný, ale to je všetko.

Model pre rok 2020 neprináša zvonka vôbec nič pre základné verzie. Bohatšia a modernejšia verzia Urban však novinku prinesie. Tou sú nové hmlové svetlá okrúhleho tvaru a halogénového charakteru zakomponované priamo do plastového nárazníka.

Ale dôležité je to, čo sa udialo vnútri. Prístrojová doska je nová. Miesto neprehľadného páčkového kúrenia bude mať 4×4 od modelového roku 2020 okrúhle ovládače, ktoré sa štandardom stali v deväťdesiatych rokoch. No a prístrojový štít sa tiež posunul dopredu. Keď aktuálne všetci vymieňajú kompletné ukazovatele za displeje, tak Lada pridala displej tiež. Z kalkulačky. Zobrazuje počet najazdených kilometrov a hodiny. A tiež napätie akumulátora. Či bude mať aj palubný počítač je záhadou. Reálne si nepočkáme ani na prvé testy, lebo pokus o testovanie Lady a konverzáciu s importérom sme zvládli už v roku 2013. Tie autá sa predávajú sami a zjavne nie je nutné o reálnych vlastnostiach nič písať.

Motor však ostáva bez zmeny 1,7-litrový mocný štvorvalec s atmosférickým plnením dosahuje brutálnych 62 kW (84 k). To stačí na zrýchlenie na stovku za 17 sekúnd a dosiahnutie maxima 142 kilometrov za hodinu.

Vlastne, vraj sa zmenili aj sedadlá, ktoré sú pohodlnejšie a majú spoľahlivejší systém sklápania. Po toľkých rokoch už asi bolo naozaj na čase. Ak si chcete kúpiť tento kus stroja, tak vás nebudeme odhovárať, ale prečítajte si pred kúpou náš test Suzuki Jimny.