Druhú generáciu Mercedesu GLE priniesla automobilka už v roku 2019, čo znamená, že je na trhu už viac ako 3 roky a zaslúži si modernizáciu. Model prišiel po prvej generácii, s tým, že prvá generácia bola vlastne len modernizovanú verziou modelu ML. Zmena mena prišla hlavne kvôli ľahšiemu zatriedeniu podľa veľkosti. Teraz však prichádza upravená trieda GLE, ktorá by mala ukazovať hneď niekoľko rôznych vylepšení. Ale kto ich nájde?
Mercedes siahol po veľmi decentnom facelifte a ani tí, ktorí si kúpili GLE pred modernizáciu nebudú banovať. Zmenila sa vlastne iba maska chladiča, ktorá má nové usporiadanie mriežky s hviezdovým povrchom a tiež jedinú lištu tiahnucu sa horizontálne stredom. V nej je niekoľko obdĺžnikových elementov, ktoré majú pripomínať drsnosť vozidla. Okrem tohto detailu sa zmenil ešte jeden detail. Predné svetla dostali iné usporiadanie jednotlivých prvkov. Vzadu sú svetla nakoniec iba jedinou zmenou. Zvonka je facelift teda veľmi ležérny a lenivý, taký, aby nikto zo súčasných majiteľov nemohol povedať krivého slova.
Do interiéru sa Mercedesu podarilo napratať nový volant s dotykovým ovládaním, čo znamená, že niektoré verzie môžu mať aj šesťramennú verziu. Ak by ste hľadali ďalšie zmeny tak by to mohlo byť trochu márne. Je to z dôvodu, že ostatné vylepšenia sú skryté v displeji. Hlavne prichádzajú vo forme novej obrazovky zobrazujúcej terénne atribúty. Na displeji môžete mať uhly prejazdov, náklonov, ale aj uhly natočenia kolies a zobrazenie pohľadu skrz kapotu. A to je z vizuálnej stránky všetko. Zmeny sa dotknú nielen verzie SUV, ale aj SUV kupé.
Ak by toto bolo málo, čo naozaj málo je, tak určité zmeny prináša aj plug-in hybrid. Má výkonnejší elektrický motor s výkonom 100 kW (136 k) a k nemu dvojlitrový benzínový štvorvalec. Celkový výkon je 280 kW (381 k) a krútiaci moment 650 Nm. Vozidlo vystupuje pod označením GLE400e 4matic a ponúka batériu s kapacitou 23,3 kW. Automobilka ešte nepovedala, že koľko toto vozidlo prejde na nabitie, ale určite to bude viac ako 70 km.
Decentnú zmenu prinesie aj pohonná sústava v prípade modelu GLE53 od AMG. Nová riadiaca jednotka spolu s novým väčším turbom priniesli výkon síce stále rovnakých 317 kW (430 k), ale radový trojlitrový 6-valec ponúkne krútiaci moment až 560 Nm. Práve zvýšený krútiaci moment stojí za skrátením času potrebného na šprint na stovku o desatinu sekundy.
Mercedes spravil modernizáciu svojho modelu takú, aby nespôsobil problém súčasným majiteľom. Tí môžu svoje vozidlo modernizovať veľmi jednoducho a nemusia pritom siahať po dotykovom volante.