Posledným podujatím, zaradeným do tohtoročného kalendára majstrovstiev sveta v rally, bola súťaž odorhávajúca sa v Katalánsku. Oproti iným pretekom bola zaujímavá najmä tým, že povrch jej rýchlostných skúšok tvoril mix šotoliny a asfaltu. A blata, čo platilo najmä v úvodný deň súťaže, ktorým bol piatok.
Rally Katalánska mala mimoriadne zaujímavý priebeh, čo bolo zapríčinené najmä drastickými podmienkami a rozmarmi počasia. Po prvom dni tak mala rally pomerne prekvapivého lídra, ktorým bol Mads Ostberg s Fiestou WRC. Počas druhého dňa však o svoje vedenie prišiel a na čelo sa dostal konečný víťaz súťaže, ktorým nebol opäť raz nikto iný než Sebastien Loeb. Francúzsky fenomén sa teda so svojou kariérou rozlúčil vo veľkom štýle a jasne ukázal, že skutoční šampióni vedia skončiť na vrchole. Loeb bude svetu rally celkom určite chýbať, avšak všetci môžeme byť radi, že sme mali tú česť zažiť éru tohto výnimočného jazdca. S tesným rozdielom sedem sekúnd dorazil za Loebom do cieľa Jari Matti Latvala, ktorý absolvoval svoju poslednú súťaž s tímom Ford, keďže v sezóne 2013 bude tímovým kolegom superrýchleho Ogiera v továrenskom tíme Volkswagen. Mimochodom, Ogier súťaž po nehode nedokončil a podobne dopadol aj Latvalov terajší kolega Petter Solberg, ktorý ulomil koleso už a druhej rýchlostnej skúške a tak z jeho plánov na víťazstvo opäť zostalo iba pri rečiach. Táto rýchlostná skúška sa stala osudnou aj Martinovi Prokopovi, ktorého tentokrát navigoval Michal Ernst. Prokop totiž po prejazde cieľom tejto RS havaroval a ďalej pokračoval v rámci Super Rally.
Tretie miesto patrí Mikkovi Hirvonenovi s druhou DS3 WRC, ktorý zasa raz predviedol veľmi vyrovnaný výkon. Zo začiatku vedúci Ostberg nakoniec dokončil štvrtý. Skvelým piatym miestom dopadol debut za volantom špeciálu WRC pre Jarkka Nikaru. Jeho Mini však došlo do cieľa s priepastnou stratou viac než 16 minút. Craig Breen, ktorý pilotoval najrýchlejšiu S2000 v štartovom poli, dokončil rally na šiestom mieste a tento výsledok mu zároveň zaručil aj prvý titul majstra sveta v rámci kategórie SWRC, keďže jeho najbližší súper P.G. Andersson s Protonom skončil až ôsmy. Posledná súťaž za volantom Mini Countryman WRC znamená pre Chrisa Atkinson siedme miesto a stratu takmer 20 minút. Prvú desiatku uzatvárajú po predošlých chybách Sordo a Novikov.
Taká bola rally Katalánska, plná množstva jazdeckých chýb a zvratov vo výsledkoch. Loeb sa rozlúčil viac než dôstojne a aký bude stav vo svetovej rally bez tejto legendy, to sa dozvieme už o pár mesiacov, keď nám v roku 2013 začne nová sezóna.