To bolo rečí. To bolo špionážnych fotiek. Hyundai stále hovoril o Namyangu ako o vyjadrení písmena N pre športové verzie. Kórejské GTI na seba nechalo čakať na ďalšiu generáciu. Už predchodca mal byť športovejší, mal byť hot, ale bol iba warm s verziou Turbo.
Nová generácia, v poradí už tretia, konečne verziu N dostala. A bude sa odlišovať vzhľadom, ale najmä použitým agregátom. Na vzhľade sa podpisuje agresívny predný nárazník a zadný nárazník s difúzorom, dvomi koncovkami výfuku a tiež nejakými pásikmi prilepenými na bokoch. i30 N stojí na 18 alebo 19-palcových diskoch. Ešte korunu všetkému dáva nová maska chladiča a krídlo nad zadným oknom. Patrí skôr k umiernenejším zástupcom okrajového segmentu, s Hondou Civic Type-R si v porovnaní šialenosti dizajnu nemôže zahrávať.
Interiér tiež nie je úplne uletený. Sedadlá sú športovejšie, to áno. Displej v strede dostal nové funkcie. Ale volant je tým pravým kajšmentke kúskom. Dajú sa na ňom prepínať režimy a tiež sa na ňom dá aktivovať režim N. Vlastne na ňom aktivujete aj systém automatických medizplynov. How cool is that?
Ale to ešte Hyundai zďaleka neskončil. Má pod palcom dvojliter s prepĺňaním dosahujúci 184 kW (250 k) a 350 Nm. Stovka je za 6,4 sekundy aj vďaka pomerne priaznivej hmotnosti 1400 kg. Málo? Priplaťte si za Performance Package a budete mať 202 kW (275 k), pri nezmenenom krútiacom momente. Kilečko dostanete o 0,3 sekundy skôr. Ale to nie je všetko. Už to znie ako keby vám Horst Fuchs predával sadu nožov so vzducholoďou ak zavoláte do troch minút a 11 sekúnd. PP má naviac aj elektronicky ovládaný samosvor a naviac to najdôležitejšie. Prepínateľný ventil vo výfuku vraj dokáže ponúknuť zvuk ako rally auto.
Peugeot 308 GTI má dôstojného konkurenta. Mégane RS, Focus RS a Civic Type-R sú ešte ďalej. To však znamená, že i30 N by mohol ašpirovať na hodnosť každodenne využiteľného hothatchu.