Časy sa menia, tvary ostávajú. Dá sa to povedať napríklad o dodávkach, ale aj o Rollse Phantom. Veď načo meniť niečo, čo je rokmi overené a dotiahnuté k dokonalosti. Nový Phantom je však celkom nový a ponúka modernejšie technológie ako kedykoľvek doteraz. Moderné technológie v tradičnom balení.
Celý čas si musíte opakovať, že toto nie je čínsky ripoff? Nemusíte predsa, tvary sú ako doteraz, len rafinovanejšie. Predná maska je jasná, svetlá už nie sú rozdelené, všetko je all in one. Najväčší rozdiel je pri pohľade zboku, posledný stĺpik karosérie nie je taký mohutný a vizuálne odľahčil obrovský sedan.
Elegancia z auta priam srší. Takto sa robí dizajn, ktorý nevyžaruje žiadne, ale absolútne žiadne športové ambície. Dokonca Rolls-Royce zašiel tak ďaleko, že podvozok neladil na Nürburgringu! Na výber bude z jednofarebnej karosérie, alebo z dvoch tónov, vlastne tak ako doteraz.
Dôležité je, že nový Phantom využíva Architecture of Luxury. Bez srandy, tak Rolls-Royce nazval hliníkovú základnú štruktúru. Nová ľahká limuzína sa dostala hmotnostne pod tri tony. Ale má dĺžku takmer 6 metrov a šírku takmer dva. Veľkosť vyvažuje výkonný motor. Už ani Rolls-Royce neudáva výkon ako dostatočný, ale udáva reálne čísla.
V12 pod obrovskou prednou kapotou, veľkosti minimálne polky Nemecka, má objem tradičných 6,75 litra. Je však kompletne revidovaný a má dve turbá. Dosahuje 415 kW (565 k) a 900 Nm. Na stovku sa dostane za 5,3 sekundy. LWB, verzia s dlhším rázvorom je tam za 5,4 sekundy.
Interiér je ešte o niečom inom. Stále vyzerá tradične, ale už nemá ručičkové ukazovatele, ale displej. A vnútri je ešte o 10 percent tichšie ako doteraz. Nechýbajú nutné hodiny, vzadu je fakt luxus a pri LWB aj neuveriteľne veľa miesta.
Zaujímavý je aj podvozok, zadné kolesá sa natáčajú a udržiavanie svetlej výšky využíva kamery. Šialené, alebo šialene dobré?