Nedávno sme testovali Renault Espace. Stále je výborným autom, ale akosi nám niektoré veci chýbali. Tie aktuálne prináša facelift, ktorý sa presne na riešenie tých nedostatkov sústredil. Espace je tak ešte lepší a hodnotnejší ako pred inováciou.
Motorom už mohol Renault dať pokoj, lebo len nedávno sa pod kapotou objavili nové. Veľká zmena priniesla prechod z 1,6-litrových na väčšie. Benzínový motor 1,8 TCe 225 má niektoré prvky podobné s Megane RS a produkuje výkon 165 kW (225 k). Naftové agregáty s objemom dva litre zase prichádzajú s výkonmi 118 kW (160 k) a 147 kW (200 k).
Zvonka to vyzerá, že sa veľa nezmenilo. Avšak zmien sa dočkala predná maska, predný nárazník a dokonca aj zadný nárazník. Pre výbavu Initiale Paris sú nové zliatinové disky s priemerom 20 palcov a tvarmi evokujúcimi Eiffelovu vežu. Nová farba Vintage Red zase nechá vyniknúť niektoré línie karosérie.
Najväčšou a najdôležitejšou zmenou zvonka sú predné svetlá. Tie využívajú maticové LED usporiadanie a dokážu prispôsobiť svetelné lúče aktuálnym podmienkam na ceste.
Ak zvonka prišla len jemná evolúcia, tak vnútri je facelift zásadnejší. Nová je stredová konzola s väčším displejom a tiež so systémom Easy Link. Klimatizácia dostala samostatné miesto a je od neho kompletne oddelená. Odpadáva tak potreba hľadať funkcie cez swajpovaním výsuvnú lištu. Pred vodičom je už veľký digitálny panel na zobrazovanie rýchlosti a ostatných veličín. Doteraz bol displej menší a trochu jednoduchší.
Ďalším dôležitým faktom je, že Renault zachoval podvozok 4Control s natáčaním zadnej nápravy. Ale pribudla ešte jedna naozaj výrazná novinka. Adaptívny tempomat dokáže zastaviť a následne sa rozbehnúť. Funguje až do rýchlosti 160 kilometrov za hodinu a spolupracuje so systémom udržiavania v pruhu.
Espace sa tak posunul do prítomnosti a aktuálne je medzi najlepšími z toho, čo ponúkajú seddemmiestne MPV.