Hyundai sa sústredí na vývoj elektrických vozidiel A dáva na ne veľký dôraz. Je to vidno už z jeho sériového modelu Ionic 5 a aj z nových konceptov, ktoré sa stanú laboratóriami na kolesách na odskúšanie nových technológií. Tieto majú testovať nielen baterkové systémy, ale hlavne nové možnosti zdokonalení a zlepšení na poli jazdných vlastnosti s ohľadom na športovú jazdu modelov s logom N. Koncepty sú dva. Je to retro N Vision 74 a sériovejšie stvárnený RN22e.
Hyundai N Vision 74
Tento koncept výrazným retroštýlom a masívnou driftérskou náturou predvádza svoje korene dizajnu v Hyundai Pony z roku 1974. Avšak časť línií bola ovplyvnená konceptom N 2025 Vision Gran Turismo z roku 2015.
Koncepty je hybridným vozidlom, ale trošku iným ako je bežné. Hyundai využil na pohon tohto zaujímavého konceptu elektrickú energiu doplnenú o palivové články na vodík. Toto nastavenie má mať lepšiu efektivitu ako klasický hybrid, ale tiež ponúka kratšie časy tankovania. Koncept využíva dva elektromotory, oba na zadnej náprave. Ich spoločný výkon je viac ako 500 kW (680 k) a krútiaci moment 900 Nm. S týmto konceptom bude automobilka skúšať nové možnosti v rozdelení krútiaceho momentu a v nastavení kombinácie batérií a palivových článkov. Automobilka zatiaľ tvrdí, že tento koncept dokáže prejsť na nabitie a natankovanie viac ako šesťsto kilometrov.
RN22e
Druhé laboratórnom si automobilka postavila z modelu Ioniq 6 a využila pri tom komponenty najvýkonnejších elektromobilov postavených na platforme E–GMP. To znamená rovnaký výkon ako má Kia EV6 GT. Tento koncept tak ponúkne výkon 430 kW (585 k). Dôležité nie je v aute iba na samotné zrýchlenie, ale Hyundai sa pripravuje aj na brutálnu jazdu zákrutami. Koncept bude zodpovedný za skúmanie rozdelenia krútiaceho momentu a výkonu pričom bude aj laboratóriom na zníženie hmotnosti.
Keďže veľa času strávi na okruhu, tak Hyundai pristúpil k u použitiu iných bŕzd so 4 piestikmi vpredu. Oproti modelu Ioniq 6, ktorý je aerodynamickým sériovým vozidlom ponúkne RN22e aj iné línie. Výrazne sú rozšírené blatníky a extrémne vyzerá aj veľké zadné krídlo.
Ioniq 6
Keď už sme načali ten Ioniq 6, tak automobilka oznámila aké bude mať sériové parametre. V ponuke budú, podľa očakávaní, dve batérie s kapacitami 53 a 77,4 kWh. Pribudne však aj najvýkonnejšia verzia, ktorá bude mať dva motory a celkový výkon 235 kW (320 k). To je skok oproti 225 kW (306 k) vyššieho súrodenca s číslom 5 v názve.
S batériou s väčšou kapacitou dokáže aerodynamickejší model prejsť na nabitie až 600 kilometrov. To je o 103 kilometrov viac ako ponúka hatchback, či skôr crossover Ioniq 5. Hyundai hovorí, že tento model bude jedným z najviac energeticky efektívnych elektromobilov na svete. S menšou batériou, jedným motorom a 18-palcovými zliatinovými diskami dokáže jazdiť so spotrebou 14 kWh na 100 kilometrov. Hyundai aj tu využije možnosť prepína medzi systémom so 400V a 800V. To znamená možnosť nabíjania výkonom 350 kW a tým pádom nabitia z 10 na 80% iba za 18 minút.