Porsche 911 Sport Classic je asi dokonalé a chceme ho

Porsche, stále doplňuje svoj modelový rad a aktuálne do neho pribudne 911-tka s označením Sport Classic. Bude pokračovať v šľapajach predchádzajúceho Sport Classicu a dá sa povedať, že toto bude výberovku toho najlepšieho, čo Porsche pre generáciu 992 ponúka.

Sivá farba a biele pásy sú akousi tradíciou po minulom modeli, ale nie je nutnosťou. Aj toto bude znova puristické auto, ktoré bude mať manuálnu prevodovku so siedmimi prevodovými stupňami a pohon výlučne zadnej nápravy. Výkon motora bude slušných 405 kW (550 k) a práve 911 Sport Classic sa stane najvýkonnejším autom Porsche s manuálnou prevodovkou.

Ako základ pre 911 Sport Classic pricválal model 911 Turbo S, ktorý má širšie nápravy so širšími blatníkmi a využíva rovnaký 3,7-litrový dvojturbový plochý šesťvalec. Má však trochu nižší výkon ako v Turbo S. To kvôli absencii dodatočných nasávacích otvorov. Turbo S ich má, ale na 911 Sport Classic nechceli dizajnéri kaziť línie. Na krotenie výkonu prichádza nastavitelný podvozok, keramické brzdy, ale aj natáčanie zadnej nápravy a aktívny systém správy podvozku.

Brutálnym prvkom je, okrem širšej karosérie, aj kačací spojler vzadu, ktorý je poctou modelu 911 Carrera RS zo sedemdesiatych rokov. Dva oblúky na streche zase pripomínajú návrat ku Sport Classic generácie 997. To, že strecha je z karbónu asi neprekvapí naozaj nikoho a z rovnakého materiálu je aj kapota. Dokonca aj disky sú modernou interpretáciu klasických kolies Fox. Vonkajšiu vizáž ešte dopĺňajú biele pásy, ale aj kruh s číselným označením. To si môže majiteľ zvoliť v rozsahu od 1 do 99. Alebo ho môže úplne odstrániť keďže je to nálepka.

Zaujímavý je aj interiér tejto špeciálnej 911-tky. Hnedá koža tohto odtieňu je použitá prvýkrát od modelu 918 Spyder a je kombinovaná s látkovými prvkami, ktoré majú šachovnicový motív. Drevené obloženie zase evokuje neskoré šesťdesiate roky. Retro prichádza aj v podobe špeciálneho tachometra. Celkovo Porsche plánuje vyrobiť 1 250 týchto modelov, ale zatiaľ nie jasné, do ktorých krajín poputujú. V ponuke nebude len táto siva s názvom Sport Grey metallic, ale na výber bude aj čierna, agátová siva, či modrá. Cena, základná, je 289 341 eur, podľa slovenského konfigurátora.

Fotky nafotil skvelý Frederic Schlosser.