Hyundai Casper: Spojené predné sedadlá a milý vzhľad

Hyundai predstavil najmenší crossover Casper. Je ešte menší ako u nás predávaný Bayon. A to je ten problém. Nie veľkosť, ale to, že Bayon stále ostane základným kameňom v ponuke automobilky, čo sa týka vozidiel SUV a derivátov. To znamená, že automobilka ani neplánuje konkurovať Suzuki Ignis. Nevadí, Casper je pekný a milý aspoň na obrázkoch.

Je retro? Nie je retro? Či už sa na tieto základné rozlíšenia nejdeme hrať? Má okrúhle svetlá, zaujímavú masku chladiča a pôsobí, takmer ako karikatúra. Ak by detektív Lupin chcel po Hrade Cagliostro nahradiť starý Fiat niečím ázijským, tak by to určite bol Casper. Veď má vizáž ako z mangy.

To isté je aj vzadu, jedna časť s okrúhlymi svetlami a druhá s druhými svetlami, vpredu sú to teda skôr smerovky, ale vzadu sú to pixelové hviezdičky. Celok vyzerá svalnato, teda snaží sa. Pri zastavení vedľa, dajme tomu Santa Fe, vyzerá ako jorkšír štekajúci na ležiaceho mastifa. Ale v tomto prípade to je omnoho viac cool.

Vnútro je rovnako parádne ako vonkajšok. Pred vodičom je jeden displej, v strede druhý, ale stredovú konzolu budete hľadať márne. Medzi sedadlami je prepojenie, čiže skôr výbežok zo vodičovho sedadla s držiakom na dva nápoje, nad ktorým je lakťová opierka. Pred týmto mäkkým ostrovčekom je ďalší ostrovček s pár tlačidlami a radiacou pákou. Aké Shift-by-wire, toto je poriadna klasika. A samostatný panel má aj klimatizácia, ktorý zdieľa s ovládaním rádia.

Najväčší bonus tohto krpca s dĺžkou 3595 milimetrov, šírkou 1595 milimetrov a rázvorom 2400 milimetrov je však variabilita interiéru. Sklápať sa dajú oba rady sedadiel. Ak necháte to vodičove, tak môžete previezť predmet s dĺžkou až 2059 milimetrov. Teda, v prípade, že sa dostanete do krajín, kde sa bude predávať. Buď do Južnej Kórei, alebo do Indie, kam by sa Casper mal tiež dostať.

O pohon tohto malého auta sa stará trojvalcový litrový benzínový motor. S atmosférickým plnením bude mať výkon 55 kW (75 k) a krútiaci moment 95 Nm. Pri prepĺňaní sa dostane až na 74 kW (100 k). Výkonnejší motor dostane tiež inú prednú masku s viac otvormi na lepšie chladenie.

U nás, a ani v Európe, teda Casper dostupný nebude. Musíme ísť do Južnej Kórei na výlet a v požičovni siahnuť presne po tomto aute! Ak nás predbehnete, tak nám cez fejzbuk pošlite fotky.