Japonská automobilka Honda predstavila na svoje konferencii rovno 3 nové automobily, ktoré budú v ponuke pre Európu. Okrem klasického nástupcu modelu CR-V prichádza model ZR-V a tiež model e:NY1. Čo sú zač? Sú to všetko crossovery, ktoré sú stále in a prichádzajú s výrazne elektrifikovanými pohonnými jednotkami.
Honda e:Ny1
Čo môže byť viac elektrifikované ako plne elektrické vozidlo? Automobilka sa pozrela na model HR-V a spravila z neho elektrický automobil. Nie je to len prihodením bateriek do samotnej vnútornej časti vozidla, je to aj o použití nového podvozku, ktorý je pevnejší, aby udržal batériu a nespôsoboval krútenie karosérie.
Pohon bude mať na starosti elektrický motor s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 310 Nm, ktorý bude poháňať predné kolesa. Ale zaujímavejšie je, že bude mať batériu s kapacitou 68,8 kWh. Tá udelí autu možnosť prejsť až 415 km na nabitie. Pritom nabíjanie bude rýchle, z 10 na 80 % sa batéria dostane za 45 minút.
Rozdielom oproti klasickému model HR-V je výrazná zmena v interiéri. Kým tie vonkajšie línie jasne pasujú auto do elektrického sveta, interiér prináša výraznú vertikálnu dotykovú plochu s uhlopriečkou 15,1 palca. Toto má byť odkaz do budúcnosti. Auto má stáť okolo 35 000 €, čo by bolo približne toľko, čo stojí aktuálne model E.
Honda ZR-V
Koľko crossoverov trh zvláda? Zjavne veľa. Honda prinesie model ZR-V, ktorý sa svojou dĺžkou 4 570 mm a šírkou 1 840 mm dostáva až nebezpečne blízko tomu, čo má stále aktuálna generácia Hondy CR-V. Avšak nová generácia bude väčšia a preto vznikol priestor na takýto model. Automobilka ho bude ponúkať na trhu ako konkurenta pre Corollu Cross.
Ak sú vám tieto línie auta trochu povedomé, tak ste asi už videli americkú verziu modelu HR-V, ktorý je vlastne veľmi podobný. U nás však nebude mať také motory, musí sa spoľahnúť výrazne na jednu hybridnú pohonnú jednotku s objemom 2 litre, ktorú už má aj model Civic. To znamená výkon 135 kW (184 k) a krútiaci moment 315 Nm.
Ak sa pozriete do interiéru, tak v ňom nájdete nielen dostatok miesta aj pre zadných pasažierov, ale aj veľmi familiárne pôsobiacu prístrojovú dosku. Familiárne pôsobí ak si už videli akýkoľvek nový model Hondy. Výrazne horizontálne tvarovanie je prepojené s menším dotykovým displejom s novým informačno-zábavným systémom, ale aj so zopár tlačidlami. Úplne samostatná je však klimatizácia, čo je výrazne pozitívna správa.
Honda CR-V
Možno ešte zásadnejšou novinkou ako tieto dve spomenuté je úplne nová generácia modelu CR-V. Tá je omnoho väčšia od svojho predchodcu, vďaka čomu umožnila vzniknúť menšiemu crossoveru ZR-V. Bude taktiež používať podobný systém pohonu ako má Civic, či ZR-V, ale bude mať naviac dva elektromotory, ktoré budú teda spolupracovať s dvojlitrovým benzínovým motorom fungujúcim v Atkinsonovom cykle.
Kým zvonku sa tvaryi dajú s nájsť v sekcii evolúcia, lebo predok je len trochu iný a elegantnejší, ale zadok je veľmi podobný, interiér je prechodom a skokom vpred. Je to ale stále klasické vodorovné usporiadanie s rovnakým štýlom ako majú všetky nové modely tejto automobilky.
Keď už sme pred chvíľou načali tému pohonných jednotiek, Honda prinesie aj plug-in hybrid. Na nabitie dokáže prejsť až 80 km a prinesie možnosť nabitia za 2,5 hodiny.