Honda HR-V ide malými krokmi k lepšiemu celku

Hondu HR-V testoval kolega, ale ja som na nej tiež pár kilometrov odjazdil. Ten pocit, že sa zmenšila oproti predchádzajúcej generácii je veľmi silný, ale realita je taká, že je menšia len na dĺžku o 6 mm. Rázvor ostáva zachovaný. Kompaktnosť spôsobujú línie použité na karosérii. Automobilka dostatočne odlíšila všetky svoje crossovery a aktuálny máme vlastne na trhu dve HR-V. Tú našu HR-V, ktorá teraz prichádza faceliftom, ale aj americkú HR-V, ktorá po výrazných zmenách funguje v Európe ako ZR-V.

Facelift pre model HRV prináša hlavne novú prednú časť, ktorá nielen ukazuje novú masku chladiča s iným vzhľadom a decentným pásikom na vrchnej hrane, ale ukazuje aj nové svetlomety. HR-V bude mať prvýkrát adaptívne svetlomety od výbavy Advance štandardne a zároveň v základe bude mať Full LED.

Možno sa zdá, že táto modernizácia nie nejako zásadná a je to naozaj tak. Čo sa týka dizajnu, ten sa zmenil len decentne, o čom hovorí aj prístup k zadnej časti. Na nej stačilo prehodiť štýl svetiel a zachovaná zostala dokonca aj ich tvarová štruktúra. Menili sa len komponenty vnútri, ktoré vytvárajú dojem väčšej šírky, keďže sú stavané vodorovne.

Dôležitou zmenou je, čo som si ale naživo nemohol pozrieť, výbava Advance Plus, ktorá dáva Honde HR-V spodnú časť lakovanú farbou karosérie. Takto docieľuje pocit väčšieho športového nadšenia malého modelu. Veď HR-V stále patrí do segmentu B.

Zvonka sa dá ešte konštatovať, že pribudli aj nové farby do ponuky, ktoré ju relatívne oživujú. Nebude len o rôznych odtieňoch sivej. Vnútri však zmien vidno ešte menej, napríklad batožinový priestor ostáva úplne rovnakých 319 l, tu netreba nič meniť, zaujímavejší je pohľad na prístrojovú dosku.

Tu sa dá nájsť hneď niekoľko vylepšení. Pre lepší prístup k nabíjačke je zmenená časť stredového tunela, ale len veľmi decentne a hlavne je zmenená priehradka nad ňou. Má takú hranku, takže vám z nej nebudú vypadávať veci. Honda HR-V je vybavená niektorými novými plastami lakovanými čiernou farbou. O praktickosti zatiaľ pomlčím, ale vyzerá to efektne. Najmä okolo spomenutej priehradky v strede pod displejom. Zaujímavo vyzerá aj vrcholná výbava s kombináciu čalúnenia tmavou látkou a bledou kožou, či koženkou.

Automobilka zapracovala aj na odhlučnení HR-V a to znamená jediné. Od zadnej časti nebude prichádzať toľko hluku kvôli novým tlmiacim hmotám, ale zároveň sa zmení aj pripájanie spaľovacieho motora ku elektrickému, čiže aj toto spôsobí menšiu akustickú záťaž.

Honda zapracovala, pre HR-V, aj na vylepšení športového režimu, ktorý má úplne inú charakteristiku plynového pedálu a úplne iné pripájanie spaľovacieho agregátu v prospech lepšieho pocitu z jazdy.

Základná výbava Elegance bude stáť 30 390 €, pričom je to zvýšenie oproti minulému prevedeniu o 400 €. Ale za týchto 400 € predsa získavate úplne vylepšené vozidlo, ktoré má najviac kožený poťah volantu a radiacej páky. Ak by ste to brali z historického hľadiska, tak toto sa kedysi nazývalo malý kožený paket. K tomu ešte pribúdajú aj zatmavené zadné okná.

Takže za zvýšenú cenu dostávate vyšší stupeň výbavy. Ak by sme pokračovali ďalej, v cenníku, tak by bolo vidno, že HR-V má 5 stupňov výbavy miesto troch. V tej najvyššej máte prvýkrát použité presklenie strechy a od výbavy Advance sú spomenuté adaptívne svetlá a vo výbavách sa objaví konečne aj 360-stupňová kamera.