Honda Civic Type-R si rekord na Nürburgringu vzala naspäť

Honda to myslela s útokom na najrýchlejšiu predokolku na Nürburgringu celkom vážne už v predchádzajúcej generácii. Lenže vtedy sa nejako ku oficiálnym číslam nedostala. Záznam bol, ale bol na predprodukčnom aute, takže nebol zaradený do tabuľky. Ako keď v Top Geare nedávali na tabuľu dosiahnutých časov autá, ktoré neboli spôsobilé na jazdu po ceste.

Po pokuse Hondy však ešte svoje prirodzenia pomerali konštruktéri v Seate a Renaulte a popreberali si rekordy. Následne ho potichu uchmatol Volkswagen s Golfom GTI Clubsport S. Ale to už nie je hothatch. Iba o hothatche sa nikto v tomto momente nezaujíma, ide najmä o to, aby autá boli predokolky. Takže ak by malo auto karosériu dodávky, napríklad Fiat Ducato a zašlo by to najrýchlejšie, tak by to platilo.

GTI Clubsport S je tou verziou, ku ktorej sa úpravami chce dostať časť tunerov. Ale automobilka to spravila rovno, semislicky, sedadlá zadné preč,  miesto nich rám, to už je závodný špeciál, nie auto na normálne jazdenie. Mal 7 minút a 47,19 sekundy. Nie je zlé.

Ale tretieho apríla prišla Honda s poriadnou pomstou. Ring naordinovala novému Civicu. Svojmu predchodcovi, aj keď neoficiálne meranému, dala sedem sekúnd. A Golf GTI Clubsport S je pozadu o tri sekundy. Výsledný čas je 7 minút a 43,8 sekundy. Otázka uznania bude znova najčastejšou témou, lebo automobilka použila vývojový kus.

Pre bezpečnosť mal Civic Type-R aj rám, ktorý ale slúžil výlučne na ochranu vodiča a neprinášal vraj žiadnu pridanú tuhosť karosérie. Aby konštruktéri vyrovnali hmotnosť, vyhodili navigačný systém a zadné sedadlá. Auto vraj obúvalo legálne použiteľné pneumatiky.

Sme zvedaví, čo spravia ostatné automobilky. Čakáme na nový Mégane RS a uvidíme ako dopadne tristokoňový Leon Cupra.