Japonský výrobca dvojkolesových strojov Honda, predstavil v Miláne, na najväčšej svetovej výstave motocyklov EICMA, dva úchvatné dizajnové koncepty v malej kubatúre 125 cm3. Táto kategória je v posledných rokoch veľmi obľúbená. Akiste za to vďačí aj zvýšenému záujmu mladých, jednostopovo-chtivých nadšencov. Oba modely, CB 125M a CB 125X, sú postavené na aktuálnej platforme modelu CB 125R 2018 a stvorili ich majstri dizajnu priamo v Ríme, pod vedením Valeria Aiella.
Biele Xko je na prvý pohľad útle enduro s veľmi typickými, ostrými tvarmi, ktoré zároveň pôsobia jedinečne. Hotový oxymoron na kolesách. Extrémne hrany kapotáže, plynulo zapadajúci kryt strojovne, priznaný trubkový rám, zužujúca sa stúpajúca zadná časť, priamo vychádzajúca zo sedadla. Ako posúvame pohľad od predného kolesa k zadnému, sme nadšení. Zahľaďte sa na profil, sústreďte na predok. Cítite Dakar v malom? Keď sme pri predku, za zmienku stojí sústava osvetlenia. Všetko v LED prevedení, centrálny, k riadidlám priečne uložený reflektor a k nemu dve trojuholníkové obrysovky lemujúce kapotáž ako prvok bezpečnosti. Veď predsa vidieť a byť videný.
Kontrastné Mko v červenom prevedení je čistokrvný, tak trochu mini „super–motard“ na hladký, kľukatý asfalt. Spoločná zadná línia so zaprášeným bratom je o niečo kratšia a končí malým LED svetlom. Hlavným slovom, ktoré v nás pri pohľade na tohto ohnivého drobca rezonuje, je minimalizmus. Predné svetlo je v tomto prípade uložené rovnobežne s riadidlami a pôsobí tak trochu retro dojmom. Zakrytovanie strojovne je o niečo subtílnejšie, predsa len, určenie stroja je jednoznačné.
Táto vizuálna ochutnávka v nás aktivovala všetky zmysly vytvárajúce reálny obraz, pocity a vôňu spáleného benzínu. Chýba už len jedno, zhmotniť tento dizajnérsky sen do hmatateľnej podoby.