Do vylepšenia ponuky Cayenne chýbalo GTS ako soľ. Veľký atmosférický motor však čakať nemožno. Nový Cayenne GTS už nebude tým, čo doteraz. Úplne nová verzia sa ukáže na autosalóne v Los Angeles.
GTS má byť najšportovejšou verziou modelu Cayenne. K vizuálnemu potvrdeniu stačí športový balík pre karosériu s rozšírenými blatníkmi a so zmenými prahmi. Dvadsaťpalcové disky by síce vyzerali utopene, ale ťažia zo svetlej výšky zníženej o 20-24 milimetrov. Nezabudlo sa ani na športový výfukový systém, výkonné brzdy a aktívny podvozok Porsche Active Suspension Management.
Vnútri nebolo treba veľa meniť, tak najviac kričí alcantarové čalúnenie a nápisy GTS vyryté do opierok hláv.
Ako sme prezradili už na začiatku, motor V8 s objemom 4,8 litra sa stratil spod kapoty, kde ho nahradil menší agregát 3,6 V6 s dvoma turbami. Ponúkne 323 kW (440 k) a 600 Nm. V porovnaní s atmosférickým predchodcom to je nárast o 14 kW (20 k) a 85 Nm. Zrýchlenie na stovku trvá iba 5,2 sekundy, avšak pri voľbe balíku Sport Chrono sa tento čas skráti ešte o 0,1 sekundy.
Okrem GTS Porsche predstaví aj základný model Cayenne bez ďalšieho označenia. Ten bude mať atmosférickú verziu motora z GTS. Tá ponúkne 221 kW (300 k) a stovka s ňou bude trvať 7,7 sekundy. To vôbec nie je na takého obra zlé. Už chýba len Cayenne Turbo S, aby dalo dole BMW X5M a X6M.