Na autosalóne v Nitre mal Ford úžitkovú ofenzívu. V predvečer autosalónu predviedol novinky v troch modeloch. Ranger bude mať nový biturbo dvojliter s výkonom 157 kW (215 k) a najmä novú automatickú prevodovku s desiatimi prevodovými stupňami. V rámci noviniek tento rok príde aj verzia Raptor. Nebude odložená na začiatok roka 2020, ale bude dostupná už onedlho.
Transit Custom zase predviedol svoju mild hybridnú verziu. Bude mať kombináciu dvojlitrového naftového motora EcoBlue a 48V technológie štartér-generátora. To bude znamenať úsporu paliva až 6 percent. Táto verzia bude dosahovať výkon 136 kW (185 k) a krútiaci moment 415 Nm. Samotný generátor má výkon 11 kW (15 k) a čerpá energiu z batérie s kapacitou 10 Ah. To je 0,5 kWh.
Najväčšie zmeny prináša veľký Transit. Tomu sa zmenil predný nárazník a okolo zámkov pribudlo kovové koliesko. Ale to nie sú najdôležitejšie inovácie. Klesla mu hmotnosť. Pohotovostná až o 80 kilogramov. Môže za to nová hliníková kapota, nové disky a tiež nový interiér. Ten prináša kompozitnú deliacu stenu a hlavne novú prístrojovú dosku. Je omnoho ergnonomickejšia ako bola doteraz. Tiež ponúka systém SYNC3, čo je krok vpred. Dá sa ovládať hlasom a displej reaguje na povely naozaj promptne.
Inovované motory Transitu majú až o 7 percent nižšiu spotrebu. Všetko sú rôzne verzie dvojlitrového motora EcoBlue. Ten prvýkrát ponúkne aj vrcholnú verziu s výkonom 136 kW (185 k). Ku nízkej spotrebe naviac môže prispieť aj automatická prevodovka s desiatimi prevodovými stupňami. Najmä na diaľnici poriadne zníži spotrebu vozidla a ponúkne lepšiu pružnosť naprieč rýchlostným spektrom.
Modenizácia prináša aj nové asistenčné systémy. Transit ponúkne nový adaptívny tempomat s aktívnym brzdením a reagovaním na chodcov a cyklistov, automatický parkovací systém, či prednú kameru so 180-stupňovým zobrazovaním.
V ponuke bude inovovaný Transit už čoskoro.