Rozširovanie hybridnej ponuky predvádza aktuálne aj Ford. Model Focus dostane niekoľko vylepšení, ale najmä mild-hybridnú verziu. Nie je však úplnou novinkou, už sme ju mali možnosť vyskúšať v rámci testu menšieho crossoveru Puma.
Litrový trojvalec EcoBoost spolupracuje s remeňom poháňaným štartér-generátorom. To eliminuje energetické straty pri brzdení a spomaľovaní. Energiu rekuperáciou uloží do batérie pod prednými sedadlami s 48V a následne ju využije pri zrýchlení.
Celkový výkon je 114 kW (155 k). Len pre porovnanie, pred 10 rokmi mal Focus výkon 107 kW (145 k) z dvojlitrového motora. Ford v tabuľkách hrdo uvádza kombinovanú spotrebu 5,1 litra na sto kilometrov podľa WLTP. Emisie sú pritom len 115 gramov CO2 na kilometer. Táto výkonná verzia nie je jedinou, ktorá môže mať mild-hybridný doplnok. V ponuke bude aj verzia s výkonom 92 kW (125 k).
Nová verzia motora však nebude jedinou novinkou. Každý Focus môže mať nový 12,3-palcový displej miesto prístrojov pred vodičom. Ten pochádza z Pumy, alebo Kugy, ktoré ho už dostali. Čítanie displeja by malo byť ľahšie na čítanie ako klasické prístroje.
Doterajšia ponuka motorov, čiže benzínové trojvalce s objemom liter, či 1,5 litra a naftové štvorvalce ostanú v ponuke bez zmeny. Najdôležitejšie však je, že v ponuke naďalej ostáva aj verzia ST s 2,3-litrovým benzínovým štvorvalcom, ktorý môže mať po novom aj automatickú osemstupňovú prevodovku.
Nový pohon nebude obmedzený ani karosériou ani verziou. Bude dostupný ako v Active, tak v ST-Line a tiež v hatchbacku aj kombi.