Audi A1 sa predáva už od roku 2010. Pol milióna predaných kusov vyrobených vo fabrike v belgickom Bruseli ukazuje, že najmenší model nie je zlým krokom. Ale teraz sa chystá niečo, čo veľa priaznivcov nepoteší.
Automobilka pripravila novú verziu s faceliftom. Na maske s inšpiráciou v inovovaných modeloch A6 a Q3 nie je nič zlé. S maskou sa zmenili aj svetlá a celkovo nárazník. Ten zase vyústil do predĺženia modelu o 2 centimetre. Grafika zadných svetiel tiež prešla jemnou zmenou.
Ani vnútri to nie je zlé. Teda je to rovnaké, len pribudol najnovší systém MMI, ktorý má v sebe funkciu Wi-Fi hotspotu.
Ale šok je pod kapotou. Benzínový základ bude mať tri valce a objem 1,0 litra. Síce ponúkne 71 kW (95 k), ale predsa má o jeden valec menej. Rovnaký počet valcov, čiže V6/2 má aj TDI s objemom 1,4 litra. Ten má kombinovanú spotrebu 4,3 litra. To vôbec nie je málo, keď Peugeot 308SW s rovnakou cenovkou a motorom 1,6 e-HDi a 85 kW (115 k) zvláda rovnakú trasu za 3,8 litra.
Benzínové štvorvalce 1,4 TFSI s 92 kW (125 k) a 110 kW (150 k) zase znižujú spotrebu vypínaním valcov. Veď čo by vypínali trojvalce. Nám sa asi ale najviac páči model S1, ktorý má tiež nové črty, ale stále štvorvalec s 170 kW (231 k). Dá stovku za 5,8 sekundy.