Renault ukázal novú verziu modelu Zoe. Názov modelu vznikol skrátením spojenia Zero Emission. Elektrický model patrí medzi tie najpredávanejšie a najúspešnejšie na svete. Má podiel 18,2 percenta na európskom trhu a za 7 rokov sa predalo až 150-tisíc kusov.
Nový model nie je úplne nový, základ karosérie ostal rovnaký, ale zmenili sa dôležité detaily. Napríklad vpredu sú, okrem nabíjacieho konektora za logom výrobcu, nová maska chladiča a nové svetlá s full LED systémom. LEDky sú aj v zadných svetlách, ale tie sú väčšie a majú iné usporiadanie prvkov. Nové farby a nové disky sú pri takejto inovácii samozrejmosťou.
Vývojom prešiel aj interiér. Skôr sa ponáša na štýl, ktorým sa prezentuje najnovšia generácia modelu Clio. Tiež má veľký vertikálny displej, ktorý má byť štandardnou výbavou. Takisto pred vodičom je displej miesto klasických prístrojov. Pozitívnou správou o interiéri je však použitie hodnotnejších materiálov s mäkším povrchom. Okrem nových tvarov ponúkne interiér aj bezdrôtové nabíjanie zariadení.
Ale to všetko akosi ostáva v tieni toho, čo sa udialo v partiách, ktoré nie sú vidieť. Zväčšila sa batéria. Pôvodný model pri predstavení mal 22 kWh, po inovácii 41 kWh, teraz má 52 kWh. To znamená dojazd, podľa WLTP, až 390 kilometrov. Nabitie z domácej stanice s výkonom 7 kW bude trvať 9 hodín a 25 minút. Pri nabíjaní z 50 kW stanice dokáže získať dojazd na 145 kilometrov v priebehu 30 minút.
Vylepšením prešiel aj motor. Kým doteraz boli dve verzie, R90 s výkonom 65 kW (89 k) a R110 s výkonom 81 kW (110 k), teraz bude len jedna, ale tá bude mať 100 kW (136 k). To je v preklade zrýchlenie na stovku pod 10 sekúnd a maximum 140 kilometrov za hodinu. Zoe ponúkne aj možnosť zvýšenej efektivity rekuperácie pri spomaľovaní. V praxi bude stačiť zložiť nohu z plynu a auto začne samo výrazne spomaľovať bez použitia bŕzd.