Škoda popri Superbe s novými prvkami predstavila aj Citigoᵉ iV. Toto vozidlo je prelomové, lebo dostáva automobilku na loď, ktorá je teraz cool a in. Predsa elektromobily sú… Dobre, nejdeme toto rozoberať, každý nech si spraví názor sám. Ale emisné normy a priemerné emisie robia divy, tak každý musí zaradiť do ponuky práve takéto auto.
Nový model Škody je teda elektromobil. Podľa E v názve sa to dalo predpokladať. Vyzerá však normálne. Nie je to šialene vyzerajúci automobil, ako, povedzme, BMW i3. Citigoᵉ iV vyzerá rovnako ako benzínové verzie. Vlastne okrem loga a prednej masky je všetko také isté. Dokonca aj hrdlo nalievania elektrickej energie je tam, kde hrdlo nalievania benzínu.
Vizuál je teda rovnaký, zmeny sú schované. V podlahe je plochý balík batérií s kapacitou 36,8 kWh. Výrobca udáva, že na 80 percent sa s 40 kW rýchlonabíjačkou dostane za hodinu. Wallbox s 7,2 kW na rovnakú úroveň nabije za niečo cez 4 hodiny. Nabíjať sa dá aj z 220V zásuvky, ale to asi nechcete, to trvá viac ako 12 hodín.
Krpec na nabitie prejde, podľa WLTP, až 265 kilometrov. Reálne by to mohlo byť teda aj 150 kilometrov. Ak teda nepôjdete po diaľnici. Tá berie omnoho viac. Najmä, keď diaľničné tempo znamená maximálnu rýchlosť auta. Ale na stovke je za 12,5 sekundy.