DS prináša štvrtý model DS4 a je parádny

Všetci idú do SUV? Nie. Automobilka DS Automobiles vidí aj iné možnosti ako zaujať zákazníkov. A preto predstavila nový model DS4. Ten je po dvoch aktuálnych crossoverovo-SUVčkových autách naozaj príjemnou zmenou. Vlastne zmena prišla už predstavením DS9, ale ten sme ešte neskúšali. DS4 je však klasickým hatchbackom nižšej strednej triedy.

Automobilka stavila na koncernovú platformu EMP2, ktorá má však až 70 percent nových dielov. A to predurčuje aj to aké motory budú nový hatchback poháňať. V ponuke teda bude 1,2-litrový PureTech s výkonom 96 kW (130 k) a naftový BlueHDi s objemom 1,5 litra a rovnakým výkonom. Nad nimi bude 1,6 PureTech na benzín dosahujúci 132 kW (180 k). Rovnaký motor je aj základom pre plug-in hybridnú verziu s doplnkovým elektromotorom s 81 kW (110 k). Celkový výkon je teda 165 kW (225 k). Všetky verzie budú mať štandardne automatickú osemstupňovú prevodovku.

Použitie novej technológie batérie sa podpísalo pod fakt, že na nabitie prejde, podľa WLTP, až 50 kilometrov. A pritom sú batérie umiestnené tak, že stále ostáva slušný batožinový priestor. Veľkostne je DS4 naozaj v nižšej strednej triede, veď má dĺžku 4,4 metra, šírku 1,83 metra a výšku 1,47 metra. Takže sa môže hrdo postaviť proti Audi A3, BMW radu 1Mercedesu triedy A. Áno, toto bude hlavná konkurencia, aj napriek tomu, že DS ponúkne pre DS4 aj terénnejší vzhľad s plastovými lemami blatníkov.

Celková vizáž hatchbacku je ostro rezaná a vpredu vynikne nielen maska chladiča, ale aj nové denné svetlá so zvislými líniami. Hlavné svetlá majú maticový LED systém, takže budú v noci fungovať znamenite. Veď celkovo je vpredu 98 LEDiek, ktoré majú čo najlepšie osvetliť vozovku. Vzadu je zase viditeľná výrazne hranatá koncepcia dizajnu. DS4 pôsobí zozadu naozaj široko aj vďaka prepojeniu zadných svetiel. Strhujúci dizajn predvádzajú aj falošné koncovky výfuku. Vážne, reálne sú schované za nárazníkom.

Interiér je rovnako zaujímavý ako exteriér. Vodorovne členená prístrojová doska má nový infotainment, čo bude určite skok vpred oproti tomu súčasnému. Aj ten je výborný, ale nový s widgetami bude omnoho lepší. Na ovládanie hlavného displeja slúži sekundárny DS Smart Touch pred voličom automatickej prevodovky. K tomu sa pridávajú všetky prvky, ktorými DS Automobiles láka už teraz. Kvalitné spracovanie, exkluzívne materiály, toto auto bude mať všetko. A k tomu ešte viac pôvabu ako DS3 Crossback. Nám sa DS4 veľmi páči!