Automobilka DS je odtrhnutá od Citroënu už rok. Pri príležitosti výročia predstaví na autosalóne v Ženeve nový koncept E-Tense. Éčko úplne jasne odkazuje na elektrický pohon. Tense na… No, to naozaj netušíme na čo.
Koncept základným tvarom pripomína štvorkrúžkové Audi R8. Niektoré detaily zase evokujú ostatné modely Lexusu. Ale reálne E-Tense vyžaruje dynamiku a samostatnosť. GéTéčko čerpá niektoré tvary aj z predchádzajúceho konceptu DS Divine, ktorý sa ukázal pred rokom. Najbrutálnejšie vyzerá zozadu.
Kupé s dĺžkou 4,12 metra a šírkou 2,08 metra je vysoký iba 1,29 metra. Nízka stavba karosérie podporuje dynamický tvar konceptu. O interiéri automobilka prezradila len toľko, že návrh, testovanie a výroba trvali 800 hodín. A aj to, že desaťpalcový dotykový displej ovládajúci multimédiá spolupracuje s aparatúrou s 640 wattmi od Focalu.
Elektromotor produkuje 300 kW (407 k) a 516 Nm. To je akurát na stovku za 4,5 sekundy a na maximum 250 km/h. S Li-Ion batériami dá v meste vraj až 360 kilometrov. Ak sa do toho zamieša mimomestská jazda, tak dojazd klesne na 310 km. Batérie, aj keď sú nízko, pod podlahou, kvôli zníženiu ťažiska, sú dôvodom, že kupé váži až 1800 kilogramov.
Sériová výroba? Možno do nej preniknú niektoré detaily. Ako celok určite nie.