Dallara je firma známa okruhovými a kopcovými špeciálmi. Ale diverzifikácia portfólia a nachádzanie nových zákazníkov priniesli rozšírenie trochu iným smerom. Konkrétne sa Dallara vrhne na cesty s modelom Stradale.
Základný tvar je speedster bez dverí. Ale ľahko sa dá premeniť na targu, stačí pridať stredový T kus a kupé môže mať dvere ako Mercedes SLS AMG. Na výber bude aj rozmerné zadné krídlo a množstvo ďalších vylepšení. Modulárne športové vozidlo? Prečo nie.
Pohon bude obsatarávať motor so štyrmi valcami a objemom 2,3 litra. Nejaké povedomé, však? Je z rodiny EcoBoost a poháňa Focus RS a Mustang. Dosahuje výkon 294 kW (400 k) a krútiaci moment 500 Nm. Cez šesťstupňový manuál ide výkon na zadné kolesá. Na želanie bude v ponuke sekvenčná prevodovka.
Výrazným šokom je hmotnosť, Dallara Stradale váži iba 885 kilogramov. Koľko váži váš ľahký mestský hatchback? Tak o 200-300 kíl viac. Nízku hmotnosť má na svedomí použitie karbónu kde sa len dalo.
Výkonný motor, ľahká karoséria a meno Dallara samotné znamenajú aj brutálne dynamické parametre. Na stovke je za 3,25 sekundy, maximum je 280 kilometrov za hodinu. Spomenuté zadné krídlo vytvára prítlak, ktorý je ekvivalentom až 820 kilogramov pri maximálke.
Plán je, že Dallara vyrobí 600 kusov počas piatich rokov. Základná cena je 155-tisíc eur. Predné okno s karbónovým rámom stojí 16-tisíc, Téčkový modul pre targu bude stáť 7 700 eur a výklopné dvere 7 300 eur.