Automobilka Cupra postupne obnovuje svoje portfólio tak, aby ho mal aktuálne. Nedávno prišiel úplne nový model Tavascan a aktuálne sú stále v kurze modernizácie modelu Leon a Formentor. Lenže Ateca už modernizáciu asi mať nemôže, preto prichádza jej náhrada, ktorá bude o niečo väčšia a ponesie meno Terramar po známom klopenom okruhu kúsok od mesta Barcelona.
Novinka bude stáť na platforme MQB EVO, čo predurčuje jej motory. Budem mať výhradne automatickú prevodovku so siedmimi stupňami. Teda pre verzie bez plug-in hybridu. Úplným základom bude 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a pohonom prednej nápravy. Benzínovú časť ponuky bude reprezentovať aj dvojliter spojený s pohonom všetkých štyroch kolies. Pre Terramar, ako taký, predvedie výkon 150 kW (204 k) a pre Terramar VZ, čiže Veloz, ten výkonnejší a športovejší, s koncovkami výfuku, prinesie až 195 kW (265 k). Teda aspoň dúfam, že táto dobrá charakteristika na rozlíšenie ostane na svojom mieste.
Plug-in hybridy budú znova v znamení 1,5-litrového motora, ktorý ale bude spolupracovať s elektromotorom a tiež s pohonom výhradne prednej nápravy. Plug-in hybrid využije batériu s kapacitou 19,7 kWh, ktorá autu umožní dojazd až 100 km na jedno nabitie. Pritom je dôležité vedieť, že nabíjanie je možné výkonom 11 kW striedavého prúdu a 50 kW jednosmerného.
Veľkou výhodou modelu Cupra Terramar je, že z platformy MQB EVO ťaží omnoho viac ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Má totiž prepracované tlmiče, prepracované zavesenie a tiež iné pružiny. Má vylepšenú verziu adaptívneho podvozku s dvomi ventilmi v každom tlmiči. Oproti niektorým konkurenčným vozidlám z rovnakého koncernu dokáže predvádzať výšku menšiu o 10 mm. Ale ešte dôležitejšie je, že kým vpredu je zavesenie MacPherson, vzadu sa vždy bude vynímať viacprvkové uloženie.
Cupra Terramar bude vyzerať ako aktuálna línia tvarov automobilky napovedá. Vpredu bude akýsi žraločí nos, pričom znak si nájde miesto až na vrchu nárazníka, v mieste, kde sa sklon dostáva do sklonu kapoty. Na nárazníku sa objavia masívne nasávacie otvory a v časti nad nasávacími otvormi bude zase sústava LED svetiel s tromi trojuholníkovými segmentami denného svietenia a s maticovým LED systémom na ideálnu jazdu v noci. Cupra Terramar obuje disky s priemerom 18 až 20 palcov.
Zadok vozidla tiež napovedá do akej značky auto patrí. Patrí predsa ku Cupre a tá má najnovšie prepojené zadné svetlomety červeným pásom rozdeleným iba podsvieteným znakom automobilky. Terramar poskytne pohľad aj na výrazne tvarovaný nárazník s náznakom difúzora a s potrenciálne reálnymi koncovkami výfukov verzií VZ.
Do interiéru sa znova nasťahuje veľmi podobný štýl ako majú ostatné modely automobilky. Znamená to veľký displej s uhlopriečkou až 12,9 palca, ale aj podsvietenú lištu pod displejom, málo tlačidiel, ale stále normálne tlačidlá na volante Supersport s malými doplnkovými kruhovými prepínačmi na štartovanie a na prepínanie režimov.
Ako štart do produkcie má slúžiť prevedenie America’s Cup, ktoré má priniesť inú výbavu, vrátane špeciálnej matnej sivej farby Enceladus a vrátane 20-palcových zliatinových diskov čiernej farby. America’s Cup prinesie výrazný znak na druhom stĺpiku karosérie vytvorený gravírovaním laserom. No a interiér bude ozvláštnený zase špeciálnym čalúnením s logami série. Séria je pripomienkou jachtárskych pretekov.
Zatiaľ sú známe len európske ceny, u nás sa môže trochu líšiť, ale základ by mal byť približne 43 500 €, pričom základný Veloz s pohonom všetkých 4 kolies a vyšším výkonom bez plug-in hybridu má byť za 53 000 € a pár stoviek. Verzia America’s Cup, ktorá je výrazne naviazaná na prevedenia VZ s vyššími výkonmi má byť zase od približne 60 000 €.