Na podvozkovej platforme EMP2 už koncern PSA postavil napríklad Peugeot 308 a Citroën C4 Picasso. Novým zástupcom koncernu využívajúci základy je Citroën SpaceTourer. A ten je niečo úplne iné ako prvé dva modely.
Van s najkratšou dĺžkou dosahujúcou 4,6 metra dokáže umiestniť až 9 osôb. Pritom s výškou 1,9 metra zvládne aj parkovanie v garážach. Okrem tradičných predných dverí a zadných výklopných sa do interiéru dá dostať cez bočné posuvné.
Interiér dokáže ponúknuť presklenú panoramatickú strechu. Naozaj. Nevymýšľame si. Vodič si užije head-up dipslej a navigačný systém s 3D zobrazením Citroën Connect Nav. Ak by bol unavený, tak ho upozorní Coffee Break Alert a Asistent pozornosti vodiča. Aj tieto technológie prispeli k päťhviezdičkovému hodnoteniu vanu v Euro NCAP.
Automobil bude mať v ponuke dva rázvory (2,92 a 3,27 metra) a dva zadné previsy (0,8 a 1,15 m). Kombinácie vytvárajú tri dĺžky označené ako tričká. XS bude najmenšou dodávkou s dĺžkou 4,6 metra a prakticky nebude mať (okrem Peugeotu a Toyoty) konkurenciu. Veľkosť M bude mať krátky rázvor a dlhý previs, z čoho vznikne 4,95 metra. Predpokladáme, že práve táto bude vizuálne najharmonickejšia. Veľká XL s dlhým rázvorom a dlhým previsom bude merať 5,3 metra.
Okrem troch dĺžok bude mať SpaceTourer štyri výbavy. SpaceTourer Feel a Shine majú osloviť mladších zákazníkov veľkou variabilitou a možnosťou voľby 5, 7 alebo 8 miest. Sedadlá sa dajú posúvať v koľajničkách a sklápať.
SpaceTourer Business s troma dĺžkami a počtom miest od 5 do 9 má za cieľovú skupinu podnikateľov poskytujúcich prepravu. SpaceTourer Business Lounge už je obmedzený dĺžkami M a XL. Počet sedadiel je 6 alebo 7 a práve táto výbava má byť tým Multivanom. Zadné sedadlá môžu byť otočené oproti sebe a medzi nimi si nájde miesto aj stolík.
Ponuka motorov bude obsahovať štyri agregáty s manuálnymi, ale aj automatickými prevodovkami. Základom BlueHDi 95 BVM s výkonom 70 kW (95 k) a manuálom (kombinovaná spotreba 5,5 l/100 km), ale motor bude dostupný aj s automatom a systémom start-stop (kombinovaná spotreba 5,2 l/100 km). Výkonnejšia alternatíva BlueHDi 115 S&S BVM6 bude mať šesť stupňov manuálu a výkon 85 kW (115 k) (kombinovaná spotreba 5,1 l/100 km). Bude najúspornejšou alternatívou ponuky.
Dvojlitrové BlueHDi 150 S&S BVM6 tiež ponúkne manuál, ale až 110 kW (150 k) so spotrebou 5,3 litra na sto kilometrov. Najviac výkonu sa bude schovávať v BlueHDi 180 S&S EAT6, 132 kW (180 k), ale len s automatickou prevodovkou (kombinovaná spotreba 5,8 l/100 km).
V rámci dojazdu veríme, že auto bude mať aspoň 80-litrovú nádrž. Najmä pri verzii Business by sa naozaj hodila. Nádrž na AdBlue má objem 22,4 litra a čapuje sa do nej hrdlom pri dverách vodiča.
Oficiálne predstavenie je už na autosalóne v Ženeve o necelý mesiac.