Automobilka PSA v Trnave oznámila, že do dvoch rokov začne vyrábať nový model. Má niesť logo Citroënu a má mať Airbumps. Zatiaľ najbližšie k týmto tvrdeniam je nový koncept Aircross, ktorý sa predstaví v Šanghaji. Lenže… Má dĺžku 4580 milimetrov a v Trnave sa má vyrábať niečo v segmente B, čiže menšom.
To, že auto bude naozaj veľké, teda oproti C4 Cactus, hovoria vonkajšie rozmery. Dĺžka konceptu je 4580 milimetrov, šírka 2100 milimetrov a výška 1800 milimetrov. Stojí na obrovských 22-palcových diskoch. Styling ale pozerá na menší Cactus. Lenže veľkosť skôr pripomína Land Rover Discovery Sport, či Hyundai Tucson.
Airbumps auto nemá, lebo sa transformovali do Alloy Bumps v spodnej časti dverí. Hliník je však našťastie lemovaný gumou. So vzduchom Citroën pokračuje a pridáva Airsigns ako chrómové lemovanie zadného bočného okna a Aircurtains na predných nasávacích otvoroch. Tieto prvky vraj zlepšujú aerodynamiku.
Dnu sa dostala bledá farba, ale sedadlá nad líniou okien nesú oranžovú. V aute sú dva displeje s uhlopriečkou 12 palcov. Jeden z nich si môžete zobrať kľudne so sebou. A ak by nebolo počuť, tak každé sedadlo má vlastné reproduktory a mikrofón na dorozumievanie sa posádky.
Hybridný systém Aircrossu pozostáva zo spaľovacieho agregátu vpredu. Ten má 160 kW (218 k) z 1,6-litrového turbobenzínu. Vzadu je zase elektromotor s výkonom 70 kW (95 k). Pohon všetkých kolies má teda dve zložky. Na jedno nabitie Li-Ion batérii prejde až 50 kilometrov.
Celkový výkon je až 230 kW (313 k), čo znamená šprint na stovku za 4,5 sekundy a kombinovanú hybridnú spotrebu iba 1,7 litra na sto kilometrov.
Čo z konceptu sa dostane do sériovej produkcie uvidíme, ale C4 Picasso a C4 Cactus sú dostatočne šialené modely na to, aby šiel Aircross do produkcie bez výrazných zmien.