BMW radu 1 F70

BMW radu 1 je v znamení automatov a straty kolieska

Automobilka BMW má široký zásah na trhu. Veď všetko začína pri BMW radu 1 a končí pri BMW radu 8. Práve základ teraz prichádza s novou generáciou, ktorá nemusí byť úplne celá nová, na to aby bola nová. Trochu som sa zamotal, ale som si istý, že každý z vás to pochopí. BMW využilo súčasnú platformu, o čom hovorí rázvor a pripravilo nové auto schopné zdolávať nástrahy trhu ešte ďalšiu časť rokov. Veď súčasná generácia je už sama o sebe výborná.

Pozrime sa na to z druhého pohľadu. Zmien je až toľko, že vozidlo si naozaj môže hovoriť nová generácia. Je to aj napriek spoločnému bočnému tvaru a spoločnému tvaru okien, ale vizuál sa zmenil v prednej časti, ktorá hovorí o stále malých ľadvinkách. Len si ich, radšej, nedávajte v prevedení Shadow line s čiernym lakovaným. Prečo? Lebo splývajú s mriežkou do jedného celku a vyzerajú ako z iného auta. V momente, že máte masku klasickú z brúseného hliníku, je situácia diametrálne odlišná. Auto pôsobí jedinečne.

BMW radu 1 s novým prevedením získalo aj nové maticové svetlá. Dokážu prisvecovať do zákrut, ale zároveň majú klasické modré akcenty spojené práve s touto technológiou. Rovnako LED osadenie získali aj nové zadné svetlá s inovovaným vzhľadom. Sú zložitejšie vonkajším prevedením, ale zároveň využívajú veľmi elegantné línie svetelných prvkov. No a vzadu, ak budete veľmi dobre hľadať, zbadáte aj niečo, čo by malo pripomínať difúzor. Neverím, že má nejakú výraznú funkciu, ale pár bodíkov do aerodynamiky tento dizajnový prvok pridávať môže.

BMW radu 1 F70

Ak zvonka auto vyzerá spolovice ako nové, zvnútra o príbuznosti hovorí objem batožinového priestoru 380 litrov, ktorý sa dá zväčšiť, sklopením zadných sedadiel delených v pomere 40:20:40, až na 1 200 litrov. To sú hodnoty, ktoré sú veľmi zaujímavé, ale zároveň v triede podpriemerné. Vieme totiž, že BMW radu 1 do tejto kategórie nechce pôsobiť ako úžitkové vozidlo. Primárnym cieľom má byť predsa dynamika jazdy.

To znamená, že ani na zadných sedadlách nie je príliš veľa miesta, pričom tieto sú ozaj ako keby z oka vypadli predchádzajúcej verzii BMW radu 1. Predok prináša tiež veľa zmien, z ktorých najväčšie je použitie dvojdislejového rozhrania. Displej pred vodičom a uhlopriečkou 10,25 palca a pred stredovým tunelom až 10,7 palca. Na displeji beží nový systém BMW Operating System 9, ktorý sa spolieha na ovládanie hlasom a ovládanie dotykom.

A tu máme priamo od BMW dôvod, prečo nie je na stredovom tuneli ovládacie koliesko. Ak si všimnete interiér pozorne, tak zistíte, že chýba aj panel klimatizácie a páka prevodovky. BMW radu 1 bude mať ovládanie klimatizácie priamo v displeji a ovládanie prevodovky bude len tou malou páčkou. Manuálnu prevodovku nečakajte.

BMW radu 1 F70

Ak nebudete čakať manuál, tak vás odmení osemstupňová dvojspojková prevodovka. Tá bude spojená s viacerými agregátmi. Základom bude 118d s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 360 Newton metrov. Má mať spotrebu do 5 litrov a zároveň má dokázať 100 km rýchlosť za 8,3 sekundy. Nad týmto modelom bude prevedenie 120d, ktoré pridá mild hybrid a vo finále sa dostane na 120 kW (163 k). Na stovke je za 7,9 sekundy.

Veľká novinka prichádza v podaní benzínových motorov. Pre benzínové motory už nebude BMW uvádzať „i“ v názve. Takže základom bude zatiaľ 120, čo znamená 1,5-litrový trojvalec poháňajúci predné kolesá skrz spomenutú osemstupňovú automatickú prevodovku. Bude mať štandardne mild hybrid a celkový výkon sa dostane na 125 kW (170 k). Ak čakáte lepšie zrýchlenie, ako má 120d, tak sa ho dočkáte. Obludne jedna desatina sekundy.

Aktuálnym vrcholom bude dvojliter v prevedení M135 xDrive. Bude mať výkon už iba 221 kW (300 k), ale na stovku sa stále dostane za 4,9 s, čo je rešpektu hodný čas. Maximálna rýchlosť nie je relevantná, ale skôr treba vedieť, že sa vrcholné prevedenie vie stále jazdiť do priemernej spotreby 8 litrov.

BMW bude ďalšie prevedenia agregátov pridávať postupne. Najskôr budú tieto 4, ale nebudem sa diviť, ak pribudne aj plug-in hybrid. No a pribudne aj dvojka Gran Coupe a ak chcete BMW radu 1, tak vám stačí čakať do októbra 2024, kedy sa reálne dostane na trh.

BMW radu 1 F70 BMW radu 1 F70