K Bentley patrí v ostatnej dobe buď motor W12, alebo V8. O tom sa hádať nebude nikto. Dokonca aj v takej šialenosti ako je SUV Bentayga je adekvátnou pohonnou jednotkou dvojnásobne plnený dvanásťvalec do W. Lenže žgrloši chcú naftu aj v aristokratickej automobilke. Takže môžeme privítať prvý naftový motor v Bentley.
Aby bolo jasno, v celej histórii Bentley, ktorá má 97 rokov nebol pod kapotou žiaden motor, ktorý spaľoval palivo nákladiakov. Autá boli vždy zásadne benzínové. Lenže naháňanie predajných čísel donútilo súčasť koncernu Volkswagen siahnuť po pohonnej jednotke z Audi SQ7.
Musíme uznať, že aj napriek nesprávnemu palivu je motor naozaj dychvyrážajúci. Štvorlitrový osemvalec s elektrickým kompresorom odovzdáva 320 kW (429 k) od 3750 otáčok. Ešte brutálnejší je krútiaci moment 900 Nm už od 1000 otáčok.
Stovka je na ukazovateľoch za rovnaký čas ako ju zvláda Audi SQ7. Stačí na ňu 4,8 sekundy. Na rozdiel od kruhového brata je obmedzovač rýchlosti posunutý z 250 na 270 km/h. Mozog odpáli fakt, že auto váži 2390 kilogramov. Naftový motor je len o tri kilogramy ťažší ako W12. A Bentayga s naftou má byť ani nie dvakrát tak drahá ako SQ7.
Pozitívom bude dojazd na plnú nádrž. Kombinovaná spotreba je iba 7,9 litra. Úspora oproti benzínovému šesťlitru W12 je značná, lebo ten potrebuje 13,1 litra. Ale aj tak má u nás benzín viac sympatií.
Pevne však dúfame, že toto nezbadajú chlapci v Rollse.