Automobilka Alpine, ktorá vznikla odlúčením od Renaultu sa už dávnejšie dušuje, že bude vyrábať iba elektrické modely. Môžeme len dúfať, že tým pádom spaľovacie kupé A110 ostane ešte v produkcii zopár rokov. Svoju elektrickú budúcnosť však pomaly odhaľuje a ukázala koncept malého hothatchu. Bude niesť zatiaľ označenie A290_β, čo hovorí o konceptovej fáze, ale aj o tom, že meno pre sériovú verziu už je vybrané, stačí odstrániť podtržník a Betu.
Krok s týmto vozidlom je úplne logický, lebo v roku 1976 sa začal vyrábať Renault 5 Alpine, ktorý bol vlastne úplne prvým predstaviteľom hothatchov ešte kúsok pred legendárnym Volkswagenom Golf GTI. Aktuálna konceptová verzia A290_β však ukazuje silné stránky dizajnu a výrazný historický odkaz. Vidno ho na predných svetlometoch, pričom tie zadné zase pripomínajú svetlá z vytrvalostného špeciálu Alpine A470.
Koncept A290_β má dĺžku 4,05 metra a šírku 1,85 metra. Na takto malom aute sú celkom šokom až 20-palcové zliatinové disky, ktoré obúva Michelin do špeciálne vytvorených pneumatík. Očakáva sa, že Michelin bude dodávateľom obutia aj pre budúci sériový model.
Šírka automobilu má jednu výraznú výhodu. Automobilka Alpine mohla pri tomto koncepte siahnuť po netradičnom usporiadaní vnútorného priestoru. Ponúka totiž 3 sedadlá usporiadané rovnako ako v McLaren F1, alebo v novom McLaren SpeedTail. Je to veľmi zaujímavá koncepcia, ktorú zjavne do sériovej produkcie nedostaneme. Rovnako tak nebudú v základnej výbave 20-palcové zliatinové disky, ale to je celkom logické.
Pohon teda bude zabezpečovať elektromotor, ale o ňom zatiaľ tiež veľa nevieme. Bude sa odvíjať od toho, čo bude mať v ponuke samotný reinkarnovaný elektrický Renault 5. Výroba bude prebiehať vo francúzskom závode v Douai, pričom do ponuky model A290 príde už budúci rok. Presnejšie technické údaje teda budeme vedieť bližšie ku spusteniu predaja. A ak má byť budúcnosť elektrická, tak Alpine zjavne dáva trochu adrenalínu do tejto rovnice. Nebude to teda len o nudných tuctových presúvadlách.