Junior je najmenším modelom Alfa Romeo aktuálne. No nie je najmenší z historického hľadiska, lebo v minulosti bol napríklad model MiTo. A práve MiTo má s novým Alfa Romeo Junior niečo spoločné. MiTo to je skratka od Milano-Torino. Lenže keďže sa Junior vyrába v Poľsku, tak nemôže mať talianske meno, čo je vlastne celkom logický krok od talianskych zákonodarcov. Pôvodne sa mal volať Milano. Ale volá sa Junior, prichádza aj na náš trh a má hneď dve zaujímavé pohonné ponuky.
Nejdem hovoriť o tom, aké sú výbavy, ale už základná výbava Junior má, pre oba agregáty, aj ten hybridný, aj elektrický, veľmi dobrú úroveň. Nadstavbou môže byť výbava Speciale a vrcholom, iba pre elektrickú verziu, je Veloce, ktoré pridáva aj iný pohon.
V základnom stave treba skonštatovať, že Alfa Romeo Junior vyzerá kontroverzne a má 2 druhy prednej masky. Jedna je vyhradená pre základnú verziu a je taká konzervatívnejšia, kdežto druhá s častou loga je určená pre Veloce a Speciale.
Základná výbava Junior bude stáť, po odrátaní úvodného tisíceurového uvádzacieho bonusu 26 990 € s hybridným pohonom. Tento pohon bude pozostávať z 1,2-litrového trojvalca a mild hybridného systému. Agregát bude spojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou s dvomi spojkami, ktorá bude mať, v rámci svojho telesa, zabudovaný elektrický motor. Celkový výkon tejto sústavy má byť 100 kW (136 k) a krútiaci moment sa má dostať na 230 Nm. To by malo znamenať zrýchlenie na stovku za 8,9 sekundy a priemernú spotrebu 4,6 až 5,5 litra v závislosti od konkrétnej výbavy.
Druhou alternatívou, ktorá bude presne o 10 000 € drahšia ako toto prevedenie, bude elektrický štýl pohonu, ktorý bude mať 115 kW (156 k) a batériu s kapacitou 54 kWh. Na plnú batériu bude možné prejsť až 436 km a na stovku sa toto vozidlo dostaví za 9 sekúnd. Nabíjanie bude možné výkonom 100 kW jednosmerného prúdu a buď 7,4 kW, alebo 11 kW striedavého prúdu. To tiež bude záležať od zvolenej výbavy.
Absolútny vrchol bude mať znova 1 000-eurový uvádzací bonus, ale bude stáť 45 990 €. Toto prevedenie prinesie výkon elektrického motora 206 kW (280 k) a pohon prednej má nápravy s mechanickým samosvorným diferenciálom Torsen. Toto predsa Alfa podcenila v deväťdesiatych až dvetisícich rokoch a do 147 GTA narvala 6 valec s výkonom 184 kW (250 k) bez samosvorného diferenciálu, čo spôsobovalo trocha problémy pri akcelerácii. Vrcholná verzia sa odlíši nielen špeciálnym sivým bodykitom, ale aj špeciálnymi sedadlami od firmy Sabelt, ktoré vyzerajú jednoducho fantasticky a sedí sa v nich úplne perfektne.
Nové vozidlo od Alfy Romeo je už teraz v ponuke a využíva to najlepšie, s čím prichádza koncern Stellantis na takto malej platforme. Využíva aj možnosti pohonu, ktorú nemá vlastne žiadne iné prevedenie zatiaľ u nás a to konkrétne možnosť vysokého výkonu. Možnosť pohonu všetkých 4 kolies však chýba, tú má napríklad sesterský Jeep Avenger.