„Kde bolo, tam bolo, bolo raz malé autíčko. Volalo sa Adam a malo jeden veľký sen. Stať sa pretekárom.“ Klasický začiatok rozprávky pred spaním ale toto vám spať nedá. Automobilka Opel chystá návrat do sveta tej najkrajšej disciplíny rýchlych kolies akú poznáme. Do kráľovnej všetkých benzín či naftu spaľujúcich športov. Do sveta rallye.
„A jedného dňa sa Adamovi jeho sen splnil. Už nebol to malé ustráchané autíčko ale zosilnel a stal sa rýchlym a nebojácnym pretekárskym autom.“ To znamená, že si Adama zobrala do parády firma Hozer Motorsport. Jej majiteľ Ronald Holzer patril so svojou Lanciou Deltou Integrale na prelome 80. a 90. rokov k absolútnej nemeckej špičke.
Najskôr upravili osvedčenú pohonnú jednotku, ktorou je atmosférická 16 ventilová 1,6-tka ECOTEC s variabilným časovaním ventilov. Špeciálna riadiaca jednotka Bosch zvyšuje výkon na 136 kW (185 koní) pri 6500 ot/min a maximálny krútiaci moment je teraz 190 Nm pri 4700 ot/min. Cez samosvorný diferenciál tento výkon na predné kolesá hádže 5-stupňová sekvenčná prevodovka Sadev. O absolútny kontakt s povrchom sa postará podvozok s nastaviteľnými tlmičmi Reiger. Na výber má Adam ľahučké 16“ asfaltové, respektíve pre nespevnené povrchy 15“ topánky EVO Corse. Ostré zákruty skrátite cez hydraulickú ručnú brzdu vybavenú regulátorom brzdného tlaku zadnej nápravy. V kritických chvíľach poďakujete 4-piestovým strmeňom Brembo na 305 milimetrových kotúčoch vpredu. Tie však pri hmotnosti auta 1030 kilogramov asi veľa práce mať nebudú.
Interiér je oslobodený od všetkých zbytočností. Dve škrupiny Sparco, digitálny prístrojový panel s LED indikátorom k prevodovke, čítacia lampa pre spolujazdca a slnečné clony. Kompletná bezpečnostná výbava od elektrického hasiaceho prístroja až po ochrannú klietku je úplná samozrejmosť.
Opel Adam R2, tak sa volá celým menom, bude predstavený už čoskoro na autosalóne v Ženeve. Postavený podľa špecifikácií FIA bude v rukách mladých jazdcov zbierať skúsenosti na svojej ceste do vyšších európskym súťaží.