Renault po troch rokoch vylepšil svoj európsky model Arkana, ktorý je extrémne úspešný. Je natoľko úspešný, že si Renault 0nemôže dovoliť nejaké extrémne výstrelky, lebo by mohol odradiť niektorých zákazníkov. Nová Arkana bude teda lepším autom, ale lepším najmä v detailoch. Nebude extrémne zmenená. Veď to je vlastne ani netreba.
Aj keď som len nedávno testoval verziu E-Tech Engineered, ktorá bola akýmsi vrcholom, tak to bola zjavne Labutia pieseň prvej fázy života tohto auta. Teraz prichádza druhá fáza so zmeneným nárazníkom, ktorý bude mať novú masku chladiča nad sebou a v nej zasadené nové logo automobilky. Dynamiku podporia aj čierne lišty niektorých verzií.
Najväčšou zmenou však bude rozdielnosť stupňov výbavy. Esprit Alpine bude stáť na vrchole, pod ňou bude Techno a na začiatku bude Evolution. Práve Esprit Alpine príde ako náhrada výbavy RS line a prinesie teda inú prednú časť, nové 19-palcové zliatinové disky a tiež inú výbavu v interiéri. Ponúkne stredový pás prístrojovej dosky v štýle Alcantary, ktorá má až 10 % vlákien z obnoviteľných zdrojov. Prešívanie a celková téma bude reflektovať francúzske vlajkové farby, čiže aj tie naše. Interiér bude stále rovnako priestranný, čo znamená batožinový priestor s objemom 513 litrov pre čisto spaľovacie verzie, prípadne 480 litrov pre hybrid.
Motorová ponuka bude obsahovať agregát objemom 1,33 litra, ktorý bude mať dve výkonové verzie. Základná bude dosahovať 103 kW (140 k) a 260 Nm a na stovku sa dostane za 9,8 sekundy. Tá výkonnejšia bude mať 118 kW (160 k) a 270 Nm. Stovka tu bude záležitosťou 9,1 sekundy.
Omnoho zaujímavejšia však je hybridná možnosť, ktorá predvedie celkový výkon 105 kW (145 k), pričom z benzínového agregátu bude 68 kW (94 k), z elektromotora 36 kW (49 k) a zo štartér-generátora 15 kW (21 k). Motor s objemom 1,6 litra bude mať 4 prevodové stupne a elektromotor dva. Multimódová prevodovka prinesie hlavne možnosť kombinovania stupňov a nízku spotrebu. Takáto alternatíva má až 80 % času v meste jazdiť na elektrickú energiu a štarty sú vždy na elektrickú energiu, čím ušetrí až 40 percent paliva. Z vlastných skúsenosti je mi jasné, že tento hybrid prešiel neuveriteľným vývojom. Kým zo začiatku pôsobil trochu neohrabane, aktuálne je naozaj výbornou alternatívou. A čo technické zmeny? Maximálna rýchlosť dostane obmedzovač. Kým pred faceliftom Arkana dokázala 205 km/h, po modernizácii zasiahne elektronický brzdič pri 174 km/h.