10 najzaujímavejších testov za rok 2016

V roku 2016 sme vám priniesli 85 testov áut. Neboli to vždy nové, veď sme skúsili aj superpohodlný Citroën C6. Každý z testov mal úspech, ale niektoré ho dosiahli proste viac. Pozrite si zoznam 10 najzajímavejších testov.

1. Renault Mégane GT

„Ak by podvozku nestačil aj motor, endorfíny by neboli práve efektom, ktorý by sa dostavoval často. Lenže v Mégane GT funguje výborne aj motor. Štvorvalec s objemom 1,6 litra, prepĺňaním a výkonom 151 kW (205 k) s autom dokáže porobiť všeličo. Veď pri zrýchlení mu prevodovka vie naordinovať aj rýchly štart cez Launch Control. Na pružnosť sa sťažovať nebudete, veď pri kickdowne prevodovka celkom rýchlo podradí.“

2. Cadillac CTS-V

„V priebehu sekundy pustené rádio prehluší zúrivý zvuk 649 koní doplnený jemným pískaním kompresora. Pneumatiky pod dávkou výkonu prešmykujú a za výraznej zvukovej kulisy vyrážam dopredu. Stovka za 3,7 sekundy je na limuzínu veľmi slušný výsledok. Mnohým majiteľom superšportov by teraz na semafore ostali len zaslzené oči. Presúvam sa na známe okresky a jemne skúšam potenciál tohto monštra.“

3. Hyundai Tucson 1,7 CRDi 4×2

„Potrebujete aj niečo odviezť? Batožinový priestor má v základnom stave objem necelých 500 litrov a pod podlahou ešte skrýva plnohodnotnú rezervu okolo ktorej sa dá tiež pár vecí schovať. Ak by to náhodou niekedy nestačilo, tak po sklopení sedačiek objem vzrastie na 1503 litrov a podlaha má rovnú plochu.“

4. Subaru Outback

„Sleduje tiež, či neprechádzate z pruhu do pruhu len tak ledabolo, bez smerovky a bez úmyslu to spraviť. Ak sa to podarí, tak reaguje pípaním. Celkovo Outback ponúka širokú škálu prípadov, kedy pípa. Pripomína trochu cenzúru Pulp Fiction. Alebo EKG v nemocnici.“

5. Ford S-Max Biturbo

„Radenie automatickej prevodovky je naozaj hladké aj v režime Sport. Ani rýchlosť radenia nechýba. Nutnosťou je spomenúť spotrebu. Reálne sme mali počas týždňa do 6,3 litra. S diaľnicami, s mestom, so všetkým. Pri dôraze na ekojazdu sa podaril priemer 5,5 litra. Lenže to bolo utrpenie a auto si pýtalo aj vďaka odhlučneniu lepšiu nakladačku a plyn hlbšie pri koberci.“

6. Volvo V60 Cross Country

„Tuhosť podvozku sa prejaví aj na poľných cestách, kde auto viac poskakuje. Ak budete na V60 Cross Country AWD chcieť využiť aj asistenta na zjazd z kopca, tak to nie je len o stlačení tlačidla. Musíte dať prevodovku do manuálneho režimu a zvoliť jednotku. Až vtedy sa spustí. Celkom zvláštny proces. Omnoho jednoduchší je adaptívny tempomat s krásnym plynulým brzdením až do zastavenia.“

7. Nissan GT-R

„Silných zadokoliek som už vyskúšal veľa. Vždy som mal pred nimi na začiatku veľký rešpekt. Pri plnom plyne väčšinou tancoval zadok a hranice pri prejazde zákrut som hľadal veľmi opatrne. Pri GT-R je odozva od cesty dokonalá. To čo mi po pár minútach jazdy dovolilo GT-R som si na iných autách netrúfol ani po tisíckach odjazdených kilometrov. Trakcia na ceste je úžasná.“

8. Renault Talisman TCe 150

„To, čo Laguna považovala za kľúčové pozitívum necháva Talisman úplne bokom. Už nie je liftback, ale plnohodnotný sedan so všetkými plusmi a mínusmi, ktoré takáto karoséria prináša. Väčšia pevnosť, menší otvor na nakladanie, menej praktickosti, viac elegancie a dalo by sa pokračovať.“

9. Škoda Octavia RS TDI DSG 4×4

„Konečne to prichádza, schádzame na bočné cesty. Octavia začína fungovať. Na naozaj kľukatých cestách sú výbornou oporou pneumatiky Bridgestone Potenza S001. Síce stále cítite veľkú hmotnosť na prednej náprave kvôli ťažšiemu naftovému motoru, ale pohon 4×4 pridal hmotnosť aj dozadu, čo znamená o niečo lepšie rozloženie hmotnosti. S autom sa dá ísť prekvapivo rýchlo, aj keď motor nemá príliš výraznú špičku výkonu a na automatické radenie môžete rovno zabudnúť.“

10. Alfa Romeo Giulia

„Zrýchľujem a som na diaľnici. Diaľničných 130 kmh/h je na tachometri rýchlo, nemám pocit, že by som potreboval viac výkonu. Až od 130 vyššie by som si vedel pod kapotou predstaviť šesťvalec. Tomuto pocitu pomáha aj fakt, že Alfa má 450 Nm, čo je o 50 viac ako má porovnateľné BMW, či Mercedes. Auto je tiché, najviac asi počuť gumy. Motor a vietor do 160ky nerušia.“