Test Toyota Corolla GR Sport: Svet potrebuje hybridy ako je tento

Gazoo Racing je v dnešnom motoršporte pojmom z tej úplne najvyššej ligy. Veľkou mierou k tomu prispel zisk titulu majstra sveta v rally, ktorý pre Toyotu a toto jej športové odvetvie vybojoval minulý rok Ott Tänak s Yarisom WRC. Značka z toho marketingovo skvele vyťažila a predstavila brutálny hothatch Yaris GRMN. Väčší model Corolla neponúka síce až takú ostrú verziu, avšak hybridný model GR Sport so 184 koňmi je tiež veľmi schopným a zaujímavým autom a práve ten sme nedávno testovali.

Niektoré športové edície áut majú ten problém, že to vzhľadovo proste prestrelia a vyzerajú až komiksovo svalnato ako nevydarený tunerský pokus. Avšak, toto vonkoncom nie je prípad Corolly GR Sport. Začnime výbornou farebnou kombináciou. Perleťovo biely lak karosérie mixnutý s veľkou čiernou maskou, difúzorom, diskami, strechou a stĺpikmi je super kombinácia. To, že auto pôsobí dynamicky, je klišé. U tejto Corolly to ale proste platí. Môže za to práve táto farebná kombinácia, maska s veľkými okami a 18” čierno-strieborné disky kolies a celkový prikrčený profil karosérie. Predné aj zadné svetlá majú moderný a avantgardný hokejkový tvar. Malé a decentné krídlo vzadu je tiež akurátne. Malou chybičkou krásy sú možno iba falošné koncovky výfukov, ktoré síce vyzerajú dobre ale sú skratka iba atrapou a to nemusí byť každému úplne pochuti. Nová Corolla je sama osebe veľmi pekne tvarovaným a zaobleným autom a verzia GR Sport všetky jej pekné krivky podčiarkuje bez zbytočného preháňania. Domácu úlohu si exteriéroví dizajnéri Toyoty splnili na výbornú.

Po otvorení dverí a pohľade do kabíny hneď udrú do očí skvele tvarované sedadlá s bielo-čiernymi prvkami a rafinovane integrovanou nastaviteľnou opierkou hlavy. Boky majú kožené, stredy sú latkové a tak sa v nich v lete nepotíte. Prístrojová doska sa nesie v znamení minimalistického tvarovania a pretiahnutého profilu bez zvislej stredovej časti. Dojem kvality evokuje jej kožené obšitie. V strede je veľký displej infotainmentu, ktorý ale už má za sebou pár rokov a nie je teda úplne najrýchlejší a graficky najmodernejší. Avšak je dobre vyladený takže po funkčnej stránke mu niet čo vyčítať. Združuje navigáciu, parkovaciu kameru a ovládanie audia. Volant je príjmene hrubý, disponuje mutifunkciou s príjemným ovládaním a nechýbajú za ním pádla prevodovky. Za ním je čiastočne digitálny prístrojový panel. Otáčkomer, ukazovateľ stavu paliva a teploty po bokoch sú analógové, stredná časť je digitálna a primárne ukazuje údaje o spotrebe či prúdení energie a využívaní batérie ale aj aktuálnu rýchlosť. Výrazná modrá farba môže na prvý dojem pôsobiť príliš agresívne ale napodiv nedráždi oči ani v noci a zaručuje výbornú čitateľnosť a prehľadnosť. Na stredovom tuneli, pred pomerne mohutným voličom prevodovky je prepínač jazdných režimov a tiež zapínanie plne elektrického režimu. Nechýba lakťová opierka s úložným priestorom a stojany na nápoje. Všetko je fajn. Slabinou kabíny Corolly je ale pomerne málo miesta pre nohy pasažierov vzadu, za čo môžu aj mohutné predné sedadlá. Batožinový priestor má taktiež veľkostný problém, pretože disponuje iba 313 litrami. Za to môže batéria, ktorá sa skrýva pod podlahou.

Ak si vás ešte hybridy nezískali na svoju stranu, mali by ste sa previezť práve v Corolle GR Sport. Pod kapotou má dvojlitrový štvorvalec doplnený o elektromotor a ich spoločný výkon je 135kW/184 koní. To je na kompaktný hatchback celkom výdatná porcia. Reakcie na pridanie plynu má táto pohonná jednotka bleskovo okamžité a ťah je lineárny. Prepnite prepínač jazdných režimov do polohy Sport, zatlačte plyn do podlahy a Corolla začne ihneď lineárane a nenútene zrýchľovať takým tempom, že sa ani nenazdáte a razom máte na tachometri v meste deväťdesiatku. Samozrejme, toto nie je skutočný hothatch v pravom slova zmysle. Tie majú o desiatky koní viac a brutálnejšie zrýchlenie. Stačí sa pozrieť na Yaris GRMN. Avšak nenútený a samozrejmý spôsob akým táto Corolla veľmi svižne zrýchľuje a maskuje rýchlosť má v sebe niečo návykové. V kabíne nečakajte žiaden hutný športový zvuk, skôr utlmené svištanie. Aj tak vás ale toto auto bude baviť. K ešte väčšej zábave by prispela manuálna prevodovka, avšak tá nie je úplne skĺbiteľná s hybridným pohonom. Bezstupňové CVT ale najmä v režime Sport aj tak radí obstojne a dokáže simulovať reálne radenie prevodových stupňov. Nie je úplne dokonalá ale ani zlá a celkový dojem kombinácie motora a prevodovky je pozitívny. Naviac, motor si vôbec nepýta veľa. Týždňový priemer 6,2 l/100km je vzhľadom k výkonu fakt skvelý. Rovnaké chválopsevy si zaslúži aj podvozok, ktorý je akurátne tvrdý na to aby bol sebaistý v zákrutách a bez problémov zvládal pomerne vysoký výkon motora. Zároveň ale nemáte pocit diskomfortu ani na hrubom asfalte či pri prejazde jám, koľají a retardérov. Tento podvozok ani motor menu Gazoo Racing hanbu vážne nerobia.

Nuž a aký je konečný verdikt? Až prekvapivo dobrý. Človek by si myslel, že hybrid s automatickou prevodovkou neznie ako veľmi športová kombinácia. V prípade Corolly GR Sport to ale funguje výborne. Je to warmhatch, teda žiadna brutalita. Ale aj tak ide o zábavné a kvalitne navrhnuté auto ktoré dokáže jazdiť rýchlo, ekologicky a úsporne. Vyzerá super a pritom sa nesnaží tváriť drsnejšie než v skutočnosti je. Motor je kultivovaný a extrémne tichý ale zrýchľuje veľmi presvedčivo a bez zbytočnej dramatickosti. Podvozok sa správa komfortne a sebaisto aj na hrubšom povrchu a z interiéru ide dojem kvality. Asi najväčšou slabinou je malý kufor a horšie priestorové pomery na zadných sedadlách. Toyota Corolla GR Sport s dvojlitrovým hybridom Dynamic Force stojí aktuálne 27 740 euro, čo nie málo. Ponúka ale moderné riešenie pohonu so slušným výkonom a nízkou spotrebou, čo môže byť  ospravedlnením a kompenzáciou vyššej ceny. 

Toyota Corolla 2,0 Hybrid Dynamic Force GR Sport

Motor R4 benzín + elektromotor
Objem 1987 cm3
Výkon 135 kW (184 k) pri 5500 ot/min
Krútiaci moment 190 Nm pri 1800 ot/min + elektromotor
   
Prevodovka Automatická bezstupňová CVT
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4379 mm
Šírka 1790 mm
Výška 1435 mm
Rázvor osí kolies 2640 mm
Hmotnosť (prevádzková) 1340 kg
Batožinový priestor 313 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 180 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,9 s
Spotreba (WLTP) 4,9-5,3
Emisie g CO2/km