Tak tento Mercedes EQC by sme pred dom kľudne dali

Mercedes-Benz EQC je fajn elektromobilom. Akurát sa v meste trochu horšie parkuje a má v zime dojazd necelých 300 kilometrov. A ak budeme dôslední, tak, podobne ako drvivá väčšina elektromobilov, je trochu nudný. To však neplatí pre tento koncept. Spraviť EQC 4×4 na druhú je šialenosť a robí z auta také, ktorému nevadí ani dojazd dve stovky kilometrov.

Nebude to sériovka, ostane pri koncepte, ale aj ten je dokonalý. Dať portálové nápravy na elektromobil je nápad hodný génia a niekoľkých druhov psychotropných látok. Portálové nápravy sú také, ktoré nemajú stred kolesa na úrovni stredu nápravy, ale výrazne nižšie. To prispelo k zväčšeniu svetlej výšky z pôvodných 140 milimetrov až na extrémnych 293 milimetrov. To už je celkom zaujímavé. Rovnako sú zaujímavé uhly nájazdu a odjazdu. Z pôvodných 20,6 a 20 je razom 31,8 stupňa nájazdový a 33 stupňov ojazdový uhol.

Aby sa vôbec nápravy vpratali do karosérie, tak tá má širšie lemy až o 10 centimetrov celkovo. Pod nimi sú dvadasťpalcové disky s pneumatikami 285/55 R20. No a ešte jedno prekvapenie tu je. Predné svetlá majú aj akustickú funkciu. Je v nich reproduktor systému AVAS (Acoustic Vehicle Alarm System). To aby sa chodci nehádzali pod kolesá hneď, ale až o chvíľu.

Jasnou nevýhodou auta, aj keď je fantastické, bude asi dojazd. Z tých 300 kilometrov, ktoré sme s ním robili v teste, bude určite niečo useknuté. Veď portálové nápravy spôsobujú odpor mechanický a odpor bude vyšší aj aerodynamický. To nič nemení na fakte, že práve toto je najzaujímavejší elektromobil od Mercedesu.