Prvá jazda Renault Zoe: Jazdí lepšie ako sme čakali

3. októbra 2019 od AktualityNové modelyRenaultTesty

Renault ukázal novú verziu modelu Zoe. Je to ten malý elektromobil, ten, ktorý je charakteristický modrou farbou a milými tvarmi. Tie väčšinou ostali, základný tvar karosérie sa nezmenil, ale všetko ostatné áno. Môžeme povedať, že toto je nová generácia, nie iba facelift.

Iný, na prvý pohľad, je predok. Ten používa štíhlejšie tvary svetiel a trochu zmenenú masku, aj keď znak ostal rovnaký. Má to jeden jednoduchý dôvod. Je za ním predsa nabíjací konektor. Toto má výhodu pri súčasných dobíjacích staniciach. Nikdy nie je problém zaparkovať tak, aby sa dalo nabíjať. Pri niektorých bočných umiestneniach to môže byť obtiažnejšie.

Predok je osadený Pure LED svetlami. Tie nemajú  vykrajovanie lúčov, vystačia si so stretávacím a diaľkovým svetlom. Niekoľko zmien je badať aj vzadu. Nové zadné svetlá majú nové usporiadanie a pridali dynamické smerovky. Štýl, s ktorým prišlo Audi, je naozaj pozitívny, lebo názornejšie ukazuje smer odbočovania.

Na Zoe sa najviac hodí modrá, ktorá je aj vo všetkých prezentačných materiáloch. My sme na testy dostali práve takúto verziu s látkovým interiérom z recyklovaných materiálov a druhú sivú s kožou. Obe boli R135 s výkonnejším motorom.

Výkonnejší motor znamená 100 kW (136 k), čo zo Zoe robí celkom agilné auto. Do stokilometrovej rýchlosti je ťah naozaj výborný, potom už rýchlosť stúpa trochu pomalšie. Mestské jazdy však zvláda dokonale a s riadnou razanciou. Mimo mesto sa zase osvedčia dobre dimenzované brzdy. Pri naháňaní časovej straty sme trochu viac tlačili na akcelerátor a prekvapilo nás ako dobre Zoe sedí. V zákrutách sú najslabším článkom ekopneumatiky Michelin Primacy 4, ale aj tie držia celkom príjemne. Nízke ťažisko spolu s dobrým naladením podvozka zo Zoe robia naozaj dobre ovládateľné auto. Prudké stúpanie na plyn, brzdový režim a ostré prejazdy zákrut si vynútili spotrebu 19 kWh na sto kilometrov. Pri ležérnom tempe by sme vedeli jazdiť možno aj za 17. Dojazd s plne nabitou 52 kWh batériou je v takom prípade takmer 400 kilometrov. My sme naozaj drsnou jazdou dali 260, čo je tiež výborný výsledok.

Veľmi dobré jazdné vlastnosti však nie sú tým hlavným zlepšením modelu. Tým je interiér. Doteraz bol trochu lacnejší. Teraz vyžaruje kvalitu, čo musí byť jasné asi každému, kto sa naň pozrie. Tvary podedil po Cliu a Capture a prezentuje modernejší prístup. Čalúnenie, ktoré je na sedadlách, z recyklovanej látky, sa dostalo aj na prístrojovú dosku a okolo radiacej páky. Naozaj, látkový interiér vyzerá omnoho lepšie ako kožený verzie Edition One. Po ceste z letiska ešte môžeme skonštatovať, že nad hlavou vzadu ponúka Zoe viac miesta ako Tesla Model S. Ďalším krokom správnym smerom je informačno-zábavný systém Easy Link. Má rýchlu odozvu na stlačenie a ovládať sa dá aj bez študovania príručiek.

Zoe sa Renaultu podarilo a prináša toľko noviniek, že o facelifte reč byť nemôže, toto je kompletne nové auto. Má veľkú šancu osloviť ešte väčší počet zákazníkov. Kým sa k nám dostane na test, tak si môžete pozrieť test predchádzajúcej verzie.

Tags: