Alpina B5 a D5 S ako alternatíva k BMW M5

Ak chcete BMW M5 ale je pre vás príliš mainstreamové, dvorný úpravca tejto mníchovskej značky má pre vás alternatívu. Firma Alpina totiž predstavila modely B5 a D5 S. 

Obe budú k dispozícii ako sedan aj kombi a nie je ťažké uhadnúť, že B označuje benzínovú verziu a D5 S naftovú. Jazdia na 20″mnoholúčových diskoch a obe disponujú nastaviteľným podvozkom. Najviditeľnejšou zmenou oproti sériovému BMW rady 5 je nárazník s omnoho väčšími prívodmi vzduchu a tiež štvorica výfukov vzadu. Silnejší a rýchlejší z dvojice je benzín B5, ktorého 4.4 litrový osemvalec má až 457 kW/613 koní a 800Nm krútiaceho momentu, ktorým prekonáva aj aktuálnu M5 Competition. Osemstupňový automat posiela výkon na všetky štyri kolesá a na stovke je B5 za 3,4 sekundy v prípade sedanu. Kombi je o dve desatiny pomalšie. Naftový motor verzie D5 S je o poznanie slabší, aj keď slovo slabý tu vôbec nepasuje. Má tiež úctyhodných 300kW/402 koní a 800Nm. V tomto prípade je ale valcov šesť a objem motora sú tri litre. Avšak aj turbá sú tri. Prevodové ústrojenstvo je rovnaké ako v prípade benzínovej verzi. Jazdná dynamika je o niečo menej brutálna, keďže DS 5 sedan je na stovke za 4,4 sekundy a kombi za 4,6. To sú údaje presne o sekundu horšie ako u benzínového súrodenca.

B5 aj D5 S by mali byť dostupné na nemeckom trhu v októbri. Drahšia, benzínová varianta, začne na sume 117 700 euro za sedan a 120 700 euro za kombi. Nafta je o poznanie lacnejšia a bude sa predávať od 92 500 euro za sedan. Kombi je presne o tri tisícky drahšie a stojí teda 95 500 euro.