BMW radu 3 sa zväčšuje, už má takmer takú veľkosť ako E60 radu 5. To znamená, že malý sedan už nie je malým sedanom a preto dokáže automobilka rozšíriť svoje portfólio smerom nadol. Na predokolkovej platforme prichádza BMW radu 2 Gran Coupe.
Nový model zdieľa riešenia s jednotkou. Okrem toho sú z jednotky aj interiérové diely. Celá prístrojová doska je totožná. Malý sedan nebude úplne malý a bude adekvátnym konkurentom k Mercedesu CLA.
Dvojka Gran Coupe však nie je celosvetovo jediným menším sedanom na predokolkovej platforme. V Číne sa už dlhšie prezentuje jednotka s touto karosériou. Európskejšia dvojka Gran Coupe je však dynamickejšie vyzerajúca. Vlastne vyzerá fakt dobre. Akurát má primárne pohon prednej nápravy, čo nemusí sadnúť každému.
Avšak po skúsenostiach s X2 M35i musíme povedať, že to nie je negatívom, lebo podvozok je dobre vyladený. V ponuke bude rovnaký motor vo verzii M235i. Bude to dvojlitrový štvorvalec s výkonom 225 kW (306 k). Bude štandardne s dvojspojkovým automatom a pohonom všetkých kolies. Hneď od začiatku bude v ponuke aj verzia 220d s dvojlitrovým naftovým motorom. Ten ponúkne výkon 140 kW (190 k) a na stovku dostane štvordverové kupé s bezrámovými dverami za 7,5 sekundy. Maximum pre naftovú verziu bude 235 kilometrov za hodinu.
Postupne sa objavia aj iné motory, medzi ktorými nebude chýbať trojvalec s objemom 1,5 litra s podobnými prvkami ako má aj BMW i8. Európsky štart predaja modelu je naplánovaný na marec roku 2020.
Spolu s uvedením BMW uvádza aj doplnky M Performance. Tie sú od špeciálnej masky chladiča až po karbónové diely okolo celého auta. Ponuka tiež zahŕňa disky s priemerom 18 a 19 palcov.