Vylepšenia Alfy Romeo Tonale sú nielen estetické, motory sa zmenili tiež

Facelift modelu Alfa Romeo Tonale prináša jemné, no dôležité zmeny, ktoré zlepšujú vzhľad, techniku aj prepojenie s modernými technológiami. Talianska značka tým reaguje na konkurenciu ako BMW X1, Audi Q3 či Mercedes GLA, pričom sa snaží zachovať športový charakter, ktorý od Alfy očakávajú tradiční zákazníci. 

Exteriér má upravenú prednú časť s novou interpretáciou masky Trilobe a širším postojom vďaka zmenenému nárazníku, čo dodáva autu dynamickejší výraz. Logo na kapote je po novom konkávne, čo opticky znižuje výšku prednej časti. Vzadu pribudol mierne pozmenený difúzor a prepracované svetlá s novým svetelným podpisom. Kolesá majú nový dizajn, dostupné sú v rozmeroch od 18 do 20 palcov.

Paleta farieb Tonale zahŕňa osem odtieňov, vrátane troch nových metalických, Rosso Brera, Verde Monza a Giallo Ocra. Voliteľná čierna strecha dodáva autu kontrastný vzhľad, ktorý lepšie ladí s tmavými doplnkami. V interiéri sa modernizácia zamerala na kvalitu materiálov. Pribudla červená koža, dvojfarebná čierno-biela Alcantara a nové dekory so štruktúrovaným povrchom. Prepracovaná stredová konzola má lepšie uloženie ovládačov a nový prepínač prevodovky. Páka je už dávno preč, miesto nej je koliesko. Nočnú atmosféru dopĺňa ambientné podsvietenie s gradientovým efektom.

Z technologických prvkov zostal pre Tonale zachovaný plne digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca a centrálny dotykový displej s veľkosťou 10,25 palca. Infotainment podporuje bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay aj Android Auto, nechýbajú aktualizácie OTA a možnosť vzdialenej správy vozidla prostredníctvom mobilnej aplikácie. Úroveň bezpečnosti posúva nový balík asistenčných systémov úrovne 2, ktorý obsahuje adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu, čítanie dopravných značiek a parkovaciu kameru s 360-stupňovým drone view režimom.

Alfa Romeo Tonale

Ponuka motorov zostáva známa, no prešla optimalizáciou. Základom je 1,5-litrový štvorvalec s mild-hybridným systémom (48 V). Doteraz bol dostupný v dvoch výkonových verziách, buď s 96 kW (130 k), alebo 118 kW (160 k), spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a predným pohonom. Pohon ostáva, prevodovka tiež, ale výkon bude iba jeden a posúva sa na 129 kW (175 k).

Diesel 1,6 MultiJet poskytne 96 kW (130 k) a 320 Nm, v kombinácii so 6-stupňovým automatom. Vrcholom je plug-in hybrid Q4 Ibrida Plug-In, ktorý kombinuje 1,3-litrový benzínový motor s elektromotorom na zadnej náprave, čím ponúka pohon všetkých kolies a výkony buď 140 kW (190 k), alebo 199 kW (270 k). Batéria s kapacitou 15,5 kWh umožňuje elektrický dojazd približne 70 kilometrov.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne PHEV verzia za 6,2 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 206 km/h. Spotreba podľa WLTP začína na úrovni 1,3 l/100 km v hybridnom režime. V ponuke zostávajú známe výbavy Super, Sprint, Ti a Veloce, ku ktorým pribudol limitovaný variant Sport Speciale s čiernymi detailmi a špecifickými diskami. Alfa Romeo Tonale facelift tak posilňuje pozíciu značky v segmente kompaktných SUV a vďaka prepracovaniu pôsobí zrelo a technicky dospelo.