Keď sa mi dostal do rúk kľúč od MG ZS v hybridnej verzii Hybrid+ a najvyššej výbave Exlusive, vedel som, že pôjde o zaujímavú skúsenosť. Nie je to totž žiadne prémiové SUV ale napriek tomu vôbec nevyzerá lacno či kompromisne. Pozrime sa teda na to, ako si pomerne špecifický pohon poradí so slovenským prostredím a či vie byť konkurentom aj pre drahšie a etablované značky.

ZS je pohľadné, stredne veľké SUV s dĺžkou 4430 mm, ktoré mixuje prevažne európsky dizajnový jazyk so štipkou toho ázijského. Takou je napríklad aj veľká predná maska s novým logom MG. Vyzerá dospelejšie než pri starších verziách, full LED svetlá sú užšie, výraznejšie a technicky lepšie. Samotné tvary karosérie sú skôr zaoblené ako ostré a pri pohľade zboku je viditeľný trochu väčší predný previs, ktorý je azda jediným rušivým elementom dizajnu. Páči sa nám, že ZS má praktické oplastovanie bokov aj nárazníkov, ale nie je ho príliš veľa a nedegraduje tak celkový dojem. Zadná časť je pomerne konzervatívna, s prelisom na piatych dverách a spojlerom navrchu. Spodok nárazníka dopĺňa sivé oplastovanie a dvojica koncoviek výfuku. Auto sme testovali v kovovo sivej metalíze Hampstead Grey, ktorá v kombnácií s 18″ diskami vytvára decentné a elegantné celkové vyznenie, ktoré ale príliš okato nepúta.

Interiér MG ZS pôsobí moderne a funkčne. Materiály sú na danú triedu úplne v pohode a niekde dokonca príjemne prekvapia mäkčené plasty aj ergonómia. Na prvý pohľad upúta výrazný volič prevodovky, ktorý sa príjemne ovláda a napriek svojím rozmerom nie je rušivý, ale dodáva kabíne svojský image. Palubná doska obložená imitáciou kože je príjemná na dotyk a pôsobí hodnotne a kvalitne. Infotainment má v ZS presne 12,3” a musíme uznať, že za posledné roky sa v tejto oblasti MG zásadne zlepšilo. Práve toto totiž bývala jedna z jeho najväčších slabín, ktorú sme krizitovali v predošlých testoch. Grafika už je slušná, rovnako tak ovládanie a dá sa povedať, že v rámci kategórie už ide o konkurencieschopný priemer, ktorý naviac disponuje vstavanou navigáciou aj parkovacími kamerami a smartón konektivitou. Malé rezervy sú stale v presnosti a reakciách či preklade do slovenčiny, avšak MG rozhodne ide správnou cestou a tento systém už obstojí. Rovnako tak sa vylepšil aj displej pred vodičom. Bočné časti sú fixné a v zásade prehľadné, meniteľné centrálne dlaždice nám ale prišli graficky zbytočne prekombinované a trochu neprehľadné. V tomto prípade by menej bolo viac, aj keď oceňujeme snahu odlíšiť sa. Chválime dobre padnúci volant s rovnou spodnou čaťou a konfigurovateľnými tlačidlami aj fakt, že ZS si ponechalo fyzické tlačidlá pre vyhrievanie okien a ovládanie hlasitosti. Škoda ale, že nie pre klimatizáciu. Sedadlá sú tu vyhrievané a kompletne zhotovené z čiernej imitácie kože. Majú síce iba manuálne nastavovanie, ale zato obstojné bočné vedenie aj dostatočne široké a dlhé sedáky pre pohodlie aj na dlhších trasách. Priestorovo ZS rozhodne neurazí a keďže mierne narástlo, tak aj zadný priestor je príjemný, ako na kolená, tak aj do šírky. Pre trojicu detí je ho viac než dosť a ani dvojica dospelých tu nebude mať problém s dlhšou trasou, chýbať im ale trochu bude lakťová opierka v strede. Do kufra naložíte 443 litrov, čo nie je extrémne veľa ale vo väčšine situácií postačí a je to v rámci priemeru triedy.

Pod kapotou MG ZS sa ukrýva 1,5-litrový benzínový štvorvalec a elektromotor roztáčajúci predné kolesá. Spolu dávajú systémový výkon 145 kW (197 k). Elektromotor auto poháňa úplne samostatne najmä pri nižších rýchlostiach. Benzínový motor sa podľa potreby a úrovne energie v batérií zapája väčšinou ako generátor dodávajúci silu elektromotoru, avšak pri vyšších rýchlostiach a pri potrebe väčšej dávky výkonu vedia obe jednotky pracovať paralelne, čoho výsledkom je veľmi slušná dynamika a pružnosť. Tento druh pohonu sa nazýva Hybrid + a pre úplnosť doplníme, že spaľovák má výkon 102 koní a elektromotor až 136. Prevodovka má len tri stupne, čo na papieri znie čudne, ale v praxi to hybridu stačí. ZS sa rozbieha plynulo, prechody medzi elektrickým a spaľovacím pohonom sú mierne citeľné, no nie nepríjemné. Z nuly na stovku zrýchli ZS za 8,7 sekundy, maximálna rýchlosť je 168 km/h. To sú pre bežný život úplne dostatočné hodnoty a trúfame si tvrdiť, že vďaka unikátnej hybridnej technológií a pripájaní spaľováku je nad očakávania pružné aj na diaľnici. Silnou stránkou nie je iba dynamika, ale aj spotreba paliva, ktorá sa v kombinovanom režime pri troche snahy vie pohybovať mierne nad päť litrov. A to je pri relatívne výkonnom menšom SUV super údaj. Ak sa nebudete príliš snažiť, stále budete na tom výborne s číslami okolo 5,5 litra vrátane diaľnic. Mimo nich, prevažne na okreskách a v meste, to pôjde hravo pod päť litrov. ZS má inak tri jazdné režimy. Normal, Eco a Sport. V tom poslednom vďaka ešte reaktívnejšej odozve na akcelerátor výborne vyniknú pozitíva motora, avšak na bežné jazdenie je Normal ako stvorený. Eco sme nevyužívali vôbec, keďže samotná spotreba je dosť nízka a prišlo nám zbytočné ochudobňovať sa o časť dynamického prejavu. Podvozok je naladený primárne na komfort, nie na šport. Tlmenie nerovností zvláda lepšie, než by ste čakali a aj keď sa v zákrutách mierne nakláňa, drží stopu s prehľadom. Riadenie nie je ostré, ale skôr ľahké a dobre manévrovateľné aj v mestskom prostredí. Na diaľnici je hluk od motora pri vyšších otáčkach trochu výraznejší, no nie nepríjemný. Jazdný komfort je ale aj tak veľmi dospelý.

MG ZS Hybrid+ Exclusive je praktické, komfortné a cenovo výhodné kompaktné SUV. Prekvapením je pohon, ktorý ponúka výkon a dynamiku nad bežným priemerom za veľmi nízke jazdné náklady. Dizajn karosérie je elegantný a pritom nie je žiadno výstredný, takže ani konzervatívnejší zákaznící s ním nebudú mať žiaden problém. A to je pre značku, ktorá je na trhu relatívne nová veľký benefit a pomôže jej osloviť čo najširšie spektrum zákazníkov. Potešil nás aj kvalitne spracovaný a príjemný interiér s dobrou výbavou. Cena tohto auta v najvyššej výbave Exclusive začína na 28 790 eur s DPH, čo je podľa nás skvelá ponuka. Takto vybavený a výkonný hybrid, ktorý nie je úplne malý s cenou pod 30 tisíc eur je v dnešnej dobe takmer rarita.
MG ZS 1,5 Hybrid + Exclusive
| Motor | R4 benzín + elektromotor |
| Objem | 1499 cm3 |
| Výkon (systémový) | 145 kW (197 k) |
| Krútiaci moment | 250 Nm elektromotor/ 128 Nm benzín |
| Prevodovka | Automatická 3-stupňová |
| Rozmery a hmotnosti | |
| Dĺžka | 4430 mm |
| Šírka | 1818 mm |
| Výška | 1635 mm |
| Rázvor osí kolies | 2610 mm |
| Hmotnosť (prevádzková/užitočná) | 1420/1890 kg |
| Batožinový priestor | 443/1457 l |
| Povinné údaje | |
| Maximálna rýchlosť | 168 km/h |
| Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,7 s |
| Spotreba (WLTP komb) | 5,1 l/100 km |
| Emisie g CO2/km | 115 |






