Vylepšené Volvo S90 bude stále so spaľovákmi, ale nie v Európe

Volvo predalo minulý rok 40 200 kusov modelu S90 a naproti tomu V90 vzniklo iba v počte necelých 10 000 kusov, konkrétne 9 900 kusov. Je to aj kvôli tomu, že S90 má omnoho lepšie miesto odbytu, ktorým je Čína. A o tej vieme čo? Že je celkom vysadená na sedany rôznych veľkostí a ideálne, keby toto Volvo bolo ešte predĺžené. A na tamojšom trhu bude dostupná druhýkrát modernizovaná verzia už v lete.

Základom vylepšovacieho procesu bude použitie novej masky chladiča a upraveného predného nárazníka, ktorý reflektuje zmeny na modeloch XC60 a XC90. Nová štruktúra autu úplne bez problému sadne a dôležitejšie je, že okolo masky chladiča sú stále maticové LED svetlá.

Vonku vidno ešte nové prevedenia zliatinových diskov a úplne nové zadné svetlá, ktoré sú ako tie príplatkové sivé na Porsche 911. Nie tvarom, ale prevedením. Červená farba predpokladám, že len svieti. V normálnom vypnutom stave sú svetlá len dymové. Toto riešenie je trochu zvláštne a určite bude minimálne trochu kontroverzná.

A rovnako kontroverzná zmena S90 prichádza v interiéri. Toto Volvo totiž bude mať nový informačno-zábavný systém, ktorý využije väčšiu plochu 11,2-palcového dotykového displeja. Tento displej ale trochu vytŕča a nie je v pôvodných rozmeroch ako bol kedysi vstavaný ešte pred modernizáciu. Volvo ale zlepšilo aj pre S90 odozvu na dotyky a celkovo zrýchlilo komponenty za týmito zobrazovacími jednotkami.

2025 Volvo S90 Phase 3
Refreshed Volvo S90 exterior

O zmene motorov sa zatiaľ nehovorí, takže môžeme čakať T8 Recharge, ktoré má výkon 228 kW (310 k) a krútiaci moment 400 Nm. Využíva tiež motor na elektrickú energiu, ktorý dokáže vyvinúť 108 kW (145 k) a 309 Nm. Toto je najrýchlejšie prevedenie, ktoré sa na stovku dostane za 4,7 sekundy. Ale pri plug-in hybride je dôležitejšie, že na nabitie prejde viac ako 80 km vďaka batérii s celkovou kapacitou 18,8 kWh a s čistou kapacitou 14,9 kWh.

Teória hovorí, že Volvo počíta aj s mild hybridmi, ktoré mali formou označenia B4, B5 a B6. Posledné menované má 220 kW (299 k) a 420 Nm. Na stovke je za 6,2 sekundy a využíva pohon všetkých štyroch kolies. B4 je predokolka dosahujúca 145 kW (197 k) a 300 Nm a B5 je znova predokolka, ktorá má 184 kW (250 k) a 350 Nm.

Automobilka predvedie Volvo S90 na domácom čínskom trhu už v lete a na niektoré ďalšie trhy sa vozidlo dostane do konca tohto roka. Uvidíme, či náš trh nebude vynechaný, kvôli prílišnej fixácii na naftové SUV. Robím si srandu, Volvo s Európou pre S90 už neráta ani náhodou. A ani s USA.