Najväčší problém Volva V40 je, že aj napriek tomu, že verzia T5 má 187 kW (254 k) ho nikto nepovažuje za hothatch. A podľa nás by ním mohol byť. Možno mu ale chýba trocha odviazanosti a takého toho extrovertského ukazovania sa.
A tu nastupuje nemecký úpravca Heico Sportiv. V prvom rade na 2,5-litrovom 5-valci pomení niektoré veci. Áno, je to presne ten motor, ktorý je aj vo Forde Focus RS Mk2. Zmenil sa výfukový systém, turbo, nasávanie a medzichladič. Tramtadadá, výkon skočil na 235 kW (320 k) a zo sériových 360 Nm je enormných 510.
V prípade spaľovania etanolu to je dokonca až 257 kW (350 k). Volvo V40 T5 HPC, ako sa auto volá po úprave, dokáže stovku za 5,6 sekundy a maximálne sa dopracuje k 265 km/h.
Heico Sportiv pridal aj 19-palcové disky a brzdobý systém s priemerom 370 milimetrov vpredu využívajúci naplno 6 piestikov. Bodykit je vytvorený z ľahkého polyuretánu a do očí až pichá toxická zelená farba. Vnútri je športový volant, pedále a pár ďalších drobností, ale najlepším detailom sú sedadlá Recaro.
Heico Sportov tvrdí, že auto je len konceptom a výkladnou skriňou toho, čo dokáže, ale peniaze sú mocná víla, ktorá mu určite dokáže opraviť názor.